بازرس کل گیلان عنوان کرد

معرفی ۲۱ نفر به مراجع قضایی گیلان با اتهام اختلاس


۱۴۰۱/۰۷/۲۳ - ۱۵:۴۴ | کد خبر: ۲۶۶۸۸ چاپ

بازرس کل گیلان گفت: از مجموع افرادی که در نیمه نخست امسال به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی شدند و تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند، ۲۱ نفر عنوان اتهامی اختلاس، یک نفر عنوان اتهامی تضییع اموال عمومی و یک نفر عنوان اتهامی اخذ وجه خلاف ضوابط و مقررات داشته است.

معرفی ۲۱ نفر به مراجع قضایی گیلان با اتهام اختلاس
کلانشهر : سجاد ده ده جانی، با بیان اینکه سازمان بازرسی در اجرای اصل ۱۷۴ قانون اساسی و زیر نظر ریاست قوه قضائیه دو وظیفه دارد، اظهار کرد: سازمان بازرسی هم بر حسن جریان امور و هم بر اجرای صحیح قوانین نظارت می کند.

وی با اشاره به تشکیل ۲۰۴ فقره پرونده در سال ۱۴۰۰، افزود: از این تعداد ۱۲۱ فقره اصلاح امور، ۱۸ فقره کیفری و ۶۵ فقره معرفی افراد به مراجع تخلفاتی اداری، انضباطی و انتظامی بوده است.

بازرس کل گیلان در گفت وگوی خبری باران، با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۱۲۲ فقره پرونده تشکیل شده است، تصریح کرد: از این تعداد نیز ۷۴ فقره اصلاح امور و ۱۰ فقره معرفی افراد به مراجع ذی صلاح قضایی بوده که شامل ۲۴ نفر است. همچنین ۴۰ فقره از گزارش های بازرسی به مراجع تخلفاتی، اداری، انضباطی و انتظامی ارسال شده که شامل ۶۲ نفر بوده است.

ده ده جانی، از ارسال ۵۳۱ فقره پیشنهاد اصلاح امور که لازم الاجراست برای دستگاه های استان در سال ۱۴۰۰ خبر داد و بیان کرد: در نیمه نخست امسال نیز ۳۴۲ فقره پیشنهاد ارسال کردیم.

وی ادامه داد: از مجموع افرادی که در نیمه نخست امسال به مراجع ذی صلاح قضایی معرفی شدند و تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند، ۲۱ نفر عنوان اتهامی اختلاس، یک نفر عنوان اتهامی تضییع اموال عمومی و یک نفر عنوان اتهامی اخذ وجه خلاف ضوابط و مقررات داشته است. در حوزه تخلفات اداری، انضباطی و انتظامی نیز ۱۵ نفر با عنوان اتهامی نقض قوانین و مقررات و ۲۱ نفر با عنوان اتهامی کم کاری و سهل انگاری در انجام وظایف محوله و یک نفر با عنوان اتهامی اعمال و رفتار خلاف شئون شغلی و اداری و پنج نفر با عنوان اتهامی سهل انگاری روسا و مدیران در دادن گزارش تخلفات به بازرسی و ۱۸ نفر با عنوان تهامی اختلاس و یک نفر با عنوان اتهامی تسامح در حفظ اموال دولتی را معرف کردیم.

بازررس کل گیلان از تشکیل ۵۲ فقره پرونده اصلاح امور خبر داد که ۲۵ فقره کیفری بوده است و بیان کرد: ۴۸ درصد از پرونده های بازرسی کل استان منجر به معرفی افراد به مراجع قضایی شده است؛ البته با تاکید ریاست سازمان بازرسی، در صورت برخورد با تخلف و سوء جریان و کم کاری و سهل انگاری در ابتدا اقدام به ارسال نامه هشداری می کنیم.

وی اضافه کرد: در راستای ارائه گزارش های به هنگام و به موقع به مسئولان جهت پیشگیری از وقوع جرم و تخلف و نارسایی در شش ماهه امسال بیش از ۶۰ فقره گزارش هشداری ارسال کردیم که اگر ارسال نمی شد، شاهد برخورد بودیم.

ده ده جانی، جابجایی اموال، حمایت از کالاهای ایرانی، جلوگیری از تغییر کاربری، جلوگیری از تضییع اموال دولتی، ایجاد نارضایتی در ارباب رجوع و... را از جمله نامه های هشداری بازرسی استان دانست و گفت: هشدار می دهیم تا جلوی تخلف را بگیریم و قطعا اگر مدیر و کارکنان دستگاه تمکین نکنند، در قالب معرفی به هیئت های رسیدگی به تخلفات اداری و یا مراجع قضایی برخورد می شود.

وی با اشاره به تشکیل شورای هماهنگی دستگاه های نظارتی شامل بازرسی و دادستان و سازمان مدیریت و برنامه ریزی و اطلاعات، اطلاعات سپاه و دیوان محاسبات، تصریح کرد: فرار مالیاتی در کل کشور وجود دارد و شاهد مالیات های معوقی هستیم که علیرغم اخذ آرای قطعی، تاکنون وصول نشده اند؛ همچنین شاهد عدم ثبت صحیح درآمدهای مشمول مالیات و حساب های بانکی اجازه ای و شرکت های کاغذی داشتیم و برخی از صنوف وجه نقدی دریافت می کنند لذا در برنامه های آتی سازمان بازرسی محکم تر به حوزه مالیات ورود می کنیم.

بازرس کل گیلان قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را یکی از تاکیدات موکد رهبر انقلاب دانست و گفت: جمعیت جوان هر کشور و استان سرمایه است و لذا با هرگونه عدول و انحراف و کم کاری و سهل انگاری و بی توجهی در اجرای قوانین توسط دستگاه ها برخورد می شود.

وی عدم تثبیت مالکیت اراضی ملی را منجر به تغییر کاربری و تخریب منابع طبیعی و ویلاسازی دانست و یادآور شد: کارگروه رفع موانع تداخلات را تشکیل دادیم و این کارگروه باید در شهرستان ها هم تشکیل شود تا بتوانیم برای اراضی ملی به نام دولت سند بگیریم که تاکنون توانستیم برای چندین هزا هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی سند بگیریم.

ده ده جانی، از ثبت ۱۶۳۲ فقره شکایت و اعلامات در سامانه ملی رسیدگی به شکایات و گزارشگران فساد در نیمه نخست امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: اگر مردم با سوءجریان برخورد داشتند حتما به بازرسی اعلام کنند. ۹۸۸ فقره از مجموع ۱۶۳۲ فقره شکایت را گزارشگران فساد اعلام کردند و بیش از ۹۰ درصد دستگاه ها وارد چرخه نظارت شدند و نتیجه شکایات را اعلام می کنند.