طبق اعلام تیم اجرایی و پشتیبانی شاد، نسخه جدید این اپلیکیشن رونمایی شده و در دسترس کاربرانش قرار گرفته است. نسخه جدید شاد دارای قابلیت‌های جدیدی نسبت به نسخه قبلی است.

نسخه جدید شاد رونمایی شد/ اضافه شدن «ابزار تکلیف دهی» به دانش آموزان
کلانشهر:براساس اطلاعیه‌ای که تیم فنی شبکه شاد در شبکه اطلاع‌رسانی این اپلیکیشن منتشر کرده آمده است: «با تأییدات الهی و همزمان با ایام ولادت خجسته پیامبر نور و رحمت و امام صادق علیهم‌السلام و با گرامیداشت یاد شهدای معلم و دانش‌آموز، به میمنت حضور بابرکت ریاست جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی در وزارت آموزش و پرورش، در۱۴۰۱/۷/۲۵، از نسخه جدید شبکه آموزشی دانش‌آموز(شاد)، برای استفاده کاربران در سال تحصیلی ۱۴۰۱- ۱۴۰۲ رونمایی و برای به‌روزرسانی و بهره‌برداری بر روی سایت shad.ir در دسترس دانش‌آموزان و معلمان گرامی قرار گرفت.»

در ادامه این اطلاعیه آمده است: « از قابلیت‌های ویژه نسخه جدید، اضافه شدن ابزار تکلیف‌دهی، سنجش و ارزشیابی پیشرفت تحصیلی، مدیریت محتوا و بهبود ابزارها و خدمات نسخه قبلی است. »

پیش از این و در روز هجدهم مهرماه، وزیر آموزش در بخشنامه‌ای با اشاره به هدف استفاده بهینه از امکانات و فرصت‌های موجود برای جبران بخشی از خسارات وارد شده به کیفیت یادگیری در دوره شیوع کرونا و تسهیل دسترسی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش گفته بود که دستورالعملی را جهت استمرار فعالیت شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد) در مدارس ابلاغ کرد که بندهای مهمی داشت و در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

- باتوجه به رونمایی از نسخه جدید شاد، دوره آموزش ضمن خدمت آشنایی معلمان با کارکردها و ابزارهای شاد، حداکثر تا پایان آبان ماه با اخذ مجوز مرکز برنامه ریزی نیروی انسانی برای کلیه کارکنان و عوامل آموزش، طراحی و برگزار شود.

- سرویس ارزشیابی پیشرفت تحصیلی و تربیتی، تکلیف دهی، دفتر معلم، محتواهای درسی و امکان دایر کردن کلاس مجازی به منظور مدیریت و بهبود فرآیند یادگیری، علاوه بر خدمات قبلی توسعه یافته است و لازم است همکاران در چارچوب راهنمای عمل آموزش ترکیبی، که متعاقبا توسط سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی ابلاغ خواهد شد، از این خدمات در جهت توسعه فرصت های یادگیری، بهره‌برداری کنند.

- محتوای موجود در کلیه کلاس - گروه‌های سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۰ به منظور ایجاد کلاس‌های سال تحصیلی جدید، از بخش «مدرسه من» خارج و در پیام‌رسان شاد در دسترس قرار می‌گیرد.

- به منظور شناسایی، جذب و ارائه خدمات با کیفیت به دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل، برگزاری کلاس‌های جبرانی و فوق برنامه، ساماندهی ساعات طرح پراکنده شاهد، ارائه خدمات آموزشی و تربیتی به کودکان اتباع خارجی و ایرانیان خارج از کشور و سایر مخاطبان و گروه‌های ویژه، بستر مدرسه مجازی ایران بر اساس دستورالعملی که متعاقبا ابلاغ خواهد شد، در دسترس مدیران مدارس و مناطق قرار خواهد گرفت.

- در صورتی که به دلایلی از قبیل شرایط آب وهوایی یا حوادث غیرمترقبه، حضور دانش‌آموزان در کلاس و مدرسه با محدودیت مواجه شود، مدیران و معلمان موظف‌اند نسبت به دایر کردن کلاس‌ها به صورت مجازی در شاد اقدام کنند. بر این اساس تعطیلی مدارس به دلایل مذکور به جز روزهای تعطیل فاقد وجاهت قانونی است.

-با عنایت به برخی تغییرات در تعداد محدودی از کتب درسی، لازم است معاونت‌های آموزشی با همکاری دبیرخانه‌های استان نسبت به اصلاح و بهبود نمونه تدریس‌ها اقدام کنند.

- برابر اعلام مراجع ذی‌صلاح قضایی، استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی برای انجام فعالیت‌های اداری و آموزشی ممنوع است.

نظر شما:

security code