عمر مفید ساختمان‌ها در ایران ۳۰ سال است


۱۴۰۱/۰۸/۰۴ - ۲۲:۰۶ | کد خبر: ۲۷۰۵۶ چاپ

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: عمر مفید ساختمان در کشورهای پیشرفته صدسال و در ایران ۳۰ سال است.

عمر مفید ساختمان‌ها در ایران ۳۰ سال است
کلانشهر:اکبر نیکزاد، چهارم آبان در نشست فصلی مدیران کل مدیریت بحران کشور که در قم برگزار شد، پیشگیری و پیش‌بینی را اولویت‌های مهم در بنیاد مسکن دانست و عنوان کرد: اگر استحکام و استانداردهای لازم در احداث مسکن بکار برده شود، بخش مهمی از خسارت‌های بعدی در بروز حوادث و بلایای طبیعی مدیریت خواهد شد.

وی بابیان اینکه کشور ما در سرفصل‌های عمرانی و تکنولوژی‌های موردنیاز هیچ کمبودی از کشورهای مدرن ندارد، ادامه داد: مشکل کشور ما در این است که از علوم و تکنولوژی‌های موجود به‌خوبی استفاده نمی‌شود؛ هم‌اکنون عمر مفید ساختمان در کشورهای پیشرفته صدسال و در ایران ۳۰ سال است.

وی تأکید کرد: مبحث شناسنامه ساختمان و مسائل ایمنی و فنی آن در بسیاری از موارد به‌درستی عمل نمی‌شود، وجود برخی رابطه‌ها سبب شده تا شرکت‌های فنی قدرتمند به حاشیه رفته و افراد فاقد صلاحیت وارد عرصه ساخت‌وساز شده و به مقررات ملی ساختمان توجهی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه سال ۸۴، هفت درصد واحدهای روستایی کشور نوساز بود که این آمار در سال ۱۴۰۰ به ۵۰ درصد رشد رسیده و وضعیت مسکن روستاها کاملاً تغییر کرده است، گفت: دولت نسبت به استحکام و رعایت مقررات ملی ساختمان اهتمام جدی دارد و برای نوسازی مسکن روستایی نیز اهتمام عملی دارد و اگر این مقررات رعایت شود عمر مفید ساختمان در ایران به صدسال می‌رسد.

نیکزاد بازسازی واحدهای تخریب‌شده در اثر بلایای طبیعی را مورد اشاره قرار داد و افزود: بازسازی واحدهای آسیب‌دیده بلافاصله پس از آمارگیری مناطق آسیب‌دیده در دستور کار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار می‌گیرد؛ تأخیر در پرداخت وام از معضلات مهم در تسریع مباحث حوزه بازسازی است.

وی با انتقاد دوباره از تأخیر و سخت‌گیری در پرداخت تسهیلات و اعتبارات بازسازی مسکن‌های آسیب‌دیده، یادآور شد: پول و اعتبارات موجود سهم و حق مردم است و هیچ‌گونه تعلل و تاخیری در پرداخت آن‌ها پذیرفتنی نیست.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به اعطای وام ۲۰۰ میلیونی نوسازی مسکن روستایی، گفت: ۱۸۷ هزار واحد مسکن روستایی در حال احداث است که ۱۰۰ هزار واحد از آن به مرحله نازک‌کاری رسیده است همچنین در ۲۱ نقطه از کشور ۴۲ هزار واحد مسکونی آسیب‌دیده در حال بازسازی است

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری:

نظر شما:

security code