استاندار گیلان:

۸۰۰ میلیون یورو برای راه آهن رشت- آستارا در نظر گرفته شده است


۱۴۰۱/۰۸/۰۵ - ۱۱:۳۰ | کد خبر: ۲۷۰۶۶ چاپ

استاندار گیلان گفت: از طریق تهاتر نفتی ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث راه‌آهن رشت- آستارا در نظر گرفته شده تا طی سه سال به اتمام برسد.

۸۰۰ میلیون یورو برای راه آهن رشت- آستارا در نظر گرفته شده است
کلانشهر: اسدالله عباسی عصر چهارشنبه در مراسم افتتاحیه حرم و رونمایی از ضریح مطهر امامزادگان سید ابراهیم و سید قاسم (ع) آستارا، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره)، اظهار داشت: وجود بارگاه‌های متعدد امامزادگان در استان گیلان نشان از ولایتمداری، اعتقادات و باورهای دینی و معنوی مردم این استان دارد.

استاندار گیلان راه برون رفت از مشکلات و رشد و تعالی کشور را همگرایی مسئولان در رده‌های مختلف و همراهی مردم با آنان دانست و افزود: همه خدمتگزاران مردم در حوزه‌های مختلف در تلاش هستند تا خدمات شایسته ای به مردم ارائه کنند.

وی با اشاره به سفرهای شهرستانی خود در چند مدت گذشته گفت: این سفرها برای بررسی میدانی و جهادی مسائل و مشکلات مردم برگزار می‌شود و تاکنون بخش اعظمی از مشکلات در این سفرها احصا و دستورات لازم برای رفع آنان صادر شده و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه دارد.

وی بر تسهیل زندگی مردم توسط مسئولان تاکید کرد و افزود: اکنون فرصت خوبی برای شکوفایی ظرفیت‌های اقتصاد گردشگری، کشاورزی و دریایی در آستارا وجود دارد که با هماهنگی لازم مشکلات مردم در آستارا می‌تواند رفع شود.

عباسی گفت: دولت سیزدهم و به تبع آن متولیان استان اهتمام جدی در ایجاد بسترهای لازم سرمایه گذاری و فراهم سازی زیرساخت‌ها برای شکوفایی اقتصاد دریا، گردشگری و کشاورزی آستارا دارد.

وی افزود: شهرستان آستارا با مواهب الهی و فراوانی که دارد با وجود حمایت از سرمایه گذاران و در نظر گرفتن حفظ آمایش سرزمینی باید به جایگاه اصلی خود دست یابد.

استاندار گیلان به راه اندازی راه آهن رشت- آستارا و دستورات رئیس جمهوری در این حوزه اشاره کرد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده و برگزاری جلسات مختلف، از طریق تهاتر نفتی ۸۰۰ میلیون یورو برای احداث راه‌آهن رشت آستارا در نظر گرفته شده تا طی ۳ سال به اتمام برسد.

وی تحول اقتصادی با اراده قوی دولت سیزدهم را موجب عصبانیت دشمن دانست و گفت: بهره برداری راه آهن، افزایش تولیدات، صادرات، رونق اشتغال و مسکن و رفاه اجتماعی این موفقیت‌ها تداوم می‌یابد و راه نفوذ دشمن بسته شود.

استاندار گیلان گفت: در بازدیدهای میدانی دستورات لازم برای رفع مشکلات مردم آستارا و فعالان اقتصادی و تجاری صادر شده است و همچنین مشکلات سال‌های قبل تولید کنندگان و باغداران کیوی حل شده تا با ارائه تسهیلات مناسب و شناسنامه دار کردن باغات محصول با کیفیت تولید و ارائه شود.

وی به فعالیت ۱۴۴۲ هنرمند صنایع دستی در بخش صنایع دستی اشاره کرد و گفت: صنایع دستی بخشی از ظرفیت‌های بسیار خوب این منطقه است که باید حمایت شود.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم و خدمتگزاران مردم در استان گیلان عزم خود را برای خدمت صادقانه به مردم و اجرا و نظارت میدانی جزم کرده‌اند و با افتخار پای کار مردم هستند.

گفتنی است بعد از این مراسم استاندار گیلان ضمن دیدار صمیمی با مردم روستای عنبران بخش مرکزی آستارا در دیدار چهره به چهره پای صبحت و درد دل مردم این منطقه نشست و دستورات لازم برای رفع نیازها و مشکلات آنان را صادر کرد.