سرپرست اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق گفت:در فصل مهاجرت جمعیتی بالغ بر ۲۳۴ گونه پرنده به پارک ملی بوجاق مهاجرت می کنند.

 پارک ملی بوجاق گیلان میزبان ۲۳۴ گونه پرنده مهاجر
کلانشهر:احسان باقری پور با بیان اینکه پارک های ملی جزو مناطق حفاظتی چهارگانه سازمان حفاظت محیط زیست و دارای بالاترین سطح حفاظتی است، افزود: این منطقه نیز با توجه به تالابی بودن بخشی از مساحت آن، مامن و پناهگاهی امن جهت زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.

وی تصریح کرد: پارک ملی خشکی دریایی بوجاق  به مساحت ۳۴۴۷ هکتار با داشتن مناطقی چون تالاب بوجاق، تالاب ۲۲بهمن، دشت و آبگیر ها و عرصه های طبیعی که  باعث شده در فصل مهاجرت جمعیتی بالغ بر ۲۳۴ گونه پرنده از ۴۹ تیره مختلف به آن مهاجرت کنند.

باقری پور خاطرنشان کرد:  درحال حاضر۱۲گونه ازاین جانداران در معرض انقراض قرار دارند، لذا این موضوع اهمیت حفاظت هرچه بیشتر را در این منطقه تشدید می کند.

سرپرست اداره پارک ملی خشکی دریایی بوجاق گفت: مامورین یگان حفاظت پارک ملی خشکی دریایی بوجاق در پی یک ماموریت دقیق و از پیش برنامه ریزی شده اقدام به کشف و ضبط اسلحه های شکاری مجاز و غیرمجاز در حاشیه مرز پارک ملی کردند که این اقدام در راستای پیشگیری از ورود شکارچیان به منطقه است.

باقری پور از مردم منطقه تقاضا کرد که در حفظ این طبیعت کم یاب کوشا و برای بقا و حفظ آرامش این گونه های مهمان مهاجر اهتمام ورزند.

نظر شما:

security code