مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۸.۵ میلیارد تومانی جهت بازسازی اورژانس این بیمارستان، عنوان کرد: کلیه نیروهای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از طریق آزمون جذب می شوند و طی امسال حدود ۵۰۰ نیرو را جذب کردیم؛ البته تعرفه های پرداختی پزشکان کم است، اما به دنبال جذب پزشک متخصص و فوق تخصص هستیم.

بیمارستان رسول اکرم رشت فوق تخصصی می شود/ آغاز بازسازی درمانگاه منجیل/بزودی دومین بیمارستان تامین اجتماعی گیلان در کومله لنگرود افتتاح می شود
کلانشهر : دکتر حسین ابراهیمی مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان در نشست با اصحاب رسانه، با بیان اینکه مدیریت درمان تامین اجتماعی استان گیلان یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر را به صورت رسمی تحت پوشش دارد، اظهار کرد: با توجه به گردشگرپذیری و مهاجرپذیری گیلان، ارائه خدمت درمانی به دو برابر این جمعیت است.

وی با اشاره به حضور جمعیت سالمند سایر استان ها در گیلان و دریافت خدمات مضاعف درمانی، افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان به یک جمعیت دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفری معادل کل جمعیت استان ارائه خدمت می کند.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان با بیان اینکه یک بیمارستان ملکی و ۱۴ مرکز درمانگاهی در سطح استان داریم، تصریح کرد: دو مرکز پلی کلینیک تخصصی، شش درمانگاه تخصصی، چهار درمانگاه عمومی و یک مرکز کلینیک مستقل دندانپزشکی داریم.

ابراهیمی با بیان اینکه اول آذر امسال دومین بیمارستان تامین اجتماعی استان با ۶۴ تخت در کومله لنگرود افتتاح می شود، عنوان کرد: تامین اجتماعی استان با ۱۳۰۰ پرسنل در بخش درمان به مردم خدمت ارائه می دهد.

وی از اخذ مجوز افزایش تخت بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی رسول اکرم(ص) رشت خبر داد و بیان کرد: ۹۸ تخت جدید شامل ۲۷ تخت آنژیوگرافی و ۱۰ تخت اورژانس به این بیمارستان افزوده می شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان اصلاح، با اشاره به بهسازی و به روز رسانی تهویه بیمارستان رسول اکرم و بازسازی فضای فیزیکی اورژانس، گفت: پروژه احداث مرکز جراحی قلب و آنژیوگرافی، پروژه ساخت درمانگاه تخصصی، پروژه ساختمان مدیریت درمان و پیگیری ساخت مجتمع رفاهی در محوله این بیمارستان نیز در دستور کار است.

ابراهیمی با بیان اینکه پروژه های بازسازی درمانگاه منجیل با اعتبار اولیه ۱۸ میلیارد تومان انجام می شود، اضافه کرد: دو پروژه بازسازی درمانگاه فومن و ساخت مرکز پلی کلینیک لاهیجان انجام می شود؛ زمین درمانگاه صومعه سرا نیز خریداری شده است.

وی در ادامه از راه اندازی داروخانه سرپایی عصر و درمانگاه عصر بیمارستان رسول اکرم و آغاز عملیات ساختمانی ارتقای بخش «NICU» و لنژری این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: نزدیک به صد درصد پزشکان و مراکز طرف قرارداد با تامین اجتماعی نسخه الکترونیک ثبت می کنند.

این مقام مسئول پزشکان متخصص و فوق تخصص بیمارستان رسول اکرم را در رشته های قلب و عروق و داخلی و عفونی و گوش و حلق و بینی و جراحی عمومی و ارتپدی و داخلی مغز و اعصاب و جراحی مغز و اعصاب و زنان و زایمان و اطفال و بیهوشی و اورولوژی و گوارش و ریه و جراحی چشم دانست و افزود: مدیریت درمان تامین اجتماعی گیلان با ۲۰۸۸ مرکز تشخیصی درمانی شامل ۵۶۶ پزشک عمومی، ۳۳۱ پزشک متخصص، ۱۱۵ دندانپزشک، ۴۲۲ داروخانه، ۱۴۷ آزمایشگاه، ۱۵۶ مرکز رادیولوژی و سونوگرافی، ۲۵ مرکز سی.تی اسکن، هفت مرکز ام.آر.آی، شش مرکز طب هسته ای، ۱۴۶ مرکز فیزیوتراپی، ۵۶ درمانگاه و ۳۵ بیمارستان و ۶۷ مرکز دیالیز قرارداد همکاری دارد.

وی با اشاره به مشکلات سند مالکیت بیمارستان رسول اکرم رشت، بیان کرد: زمین این بیمارستان در سال ۱۳۷۰ به مساحت ۲۲.۱ هکتار و در قالب چهار پلاک ثبتی خریداری شده و به دنبال اخذ سند و اجرای پروژه های عمرانی در محوطه این بیمارستان هستیم.

ابراهیمی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ بزرگترین پروژه درمانگاهی کشور را در بیمارستان رسول اکرم رشت احداث خواهیم کرد، گفت: بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی رسول اکرم تخصصی است که با افزوده شدن ۹۸ تخت دیگر به بیمارستان فوق تخصصی تبدیل می شود.

وی با اشاره به تخصیص اعتبار ۳۸.۵ میلیارد تومانی جهت بازسازی اورژانس این بیمارستان، عنوان کرد: کلیه نیروهای مدیریت درمان تامین اجتماعی استان از طریق آزمون جذب می شوند و طی امسال حدود ۵۰۰ نیرو را جذب کردیم؛ البته تعرفه های پرداختی پزشکان کم است، اما به دنبال جذب پزشک متخصص و فوق تخصص هستیم.

مدیر درمان تامین اجتماعی گیلان داروهای تامین اجتماعی را جزو با کیفیت ترین داروها دانست و بیان کرد: درمانگاه منجیل سال ۱۳۷۰ ساخته و تجهیز شد، اما مورد استفاده قرار نگرفت؛ این درمانگاه از سال ۱۳۹۴ تحویل مدیریت درمان تامین اجتماعی استان شده و لذا به زودی کار بازسازی را آغاز می کنیم و قطعا سال ۱۴۰۲ مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی همچنین از خریداری ۴۰ میلیارد تومان تجهیزات برای بیمارستان رسول اکرم خبر داد و اضافه کرد: سیستم ضد عفونی و امحای زباله این بیمارستان نیز فعال است.