آیا گربه‌ها مایع هستند؟


۱۴۰۱/۰۸/۰۹ - ۲۰:۰۴ | کد خبر: ۲۷۲۶۹ چاپ

گربه‌ها می‌توانند از فضاهای خیلی کوچکی عبور کنند، اما آناتومی آن‌ها چگونه آنها را قادر به انجام این کار می‌کند؟

آیا گربه‌ها مایع هستند؟
کلانشهر: گربه‌ها آنقدر انعطاف پذیر هستند که مطالعه ای در سال ۲۰۱۴ به طور نیمه شوخی بررسی کرد که آیا گربه‌ها مایع هستند یا خیر.

اما به کنار شوخی، مکانیک سیالات نمی تواند انقباضات چشمگیری که بچه گربه ها هنگام فشردن از سوراخ های کوچک متحمل می شوند را توضیح دهد. پس چگونه گربه ها این شاهکارها را انجام می دهند؟

کلید توانایی گربه‌ها برای حرکت مانند مایعات از میان شکاف های کوچک، کمربند شانه‌ای منحصر به فرد آنها است. در انسان، کمربند شانه از تیغه‌های شانه یا کتف تشکیل شده است.

تیغه‌های شانه و استخوان ترقوه در انسان به هم متصل هستند و کمربند شانه‌ای حمایت سفت و سختی را برای عضلات بازوها فراهم می‌کند.

در مقابل، طبق گفته کلینیک گربه Catonsville در مریلند، تیغه های شانه گربه‌ها فقط توسط ماهیچه‌ها و نه استخوان به بقیه بدن متصل می‌شود. ناتالی داوگری رئیس انجمن بین‌المللی پزشکی گربه‌سانان در بریتانیا، به لایو ساینس گفت که همین امر در مورد استخوان‌های ترقوه گربه‌ها نیز صادق است. داوگری گفت: علاوه بر این، استخوان های ترقوه گربه در مقایسه با بقیه بدن گربه بسیار کوچکتر از استخوان‌های ترقوه انسان نسبت به بقیه بدن ما هستند.

این ویژگی‌های تشریحی به گربه‌ها کمک می‌کند تا از دهانه‌های تنگ عبور کنند داوگری گفت:" قابلیت قرار گرفتن در فضاهای کوچک یک مزیت تکاملی هنگام شکار طعمه های کوچک مانند موش است، اما همچنین برای پنهان شدن و فرار از دست شکارچیان احتمالی."

نظر شما:

security code