یافته ای شگفت انگیز درباره کرونا؛

تفاوت های دست راست و چپ با شدت ابتلا به کووید-۱۹ مرتبط است


۱۴۰۱/۰۸/۱۲ - ۱۹:۲۰ | کد خبر: ۲۷۴۲۴ چاپ

تفاوت در طول انگشتان بین دست چپ و راست یک فرد ممکن است اطلاعات حیاتی در مورد اینکه در صورت ابتلا به کووید-۱۹ به چه میزان بیمار می شوند را ارائه دهد.

تفاوت های دست راست و چپ با شدت ابتلا به کووید-۱۹ مرتبط است
کلانشهر: اگرچه به طور کلی کرونا در اکثر بیماران به عنوان یک بیماری خفیف دیده می شود، اما در برخی موارد کووید به سمت بیماری حاد پیش می رود و باعث بستری شدن در بیمارستان می شود. برای کمک به اطلاع رسانی اقدامات موثر در سلامت عمومی، شناسایی بیمارانی که در معرض خطر بیماری شدید هستند، مهم است. این قضیه موضوع تحقیقی است که متخصصان دانشگاه سوانسی انجام دادند.

در طول همه ‌گیری کرونا، شدیدترین علائم کووید را بیماران مسن و مردان تجربه کردند. بنابراین، کارشناسان می گویند کاهش تستوسترون مردانه در سنین بالاتر ممکن است با بستری شدن در بیمارستان مرتبط باشد.

تصور می ‌شود که اطلاعات مرتبط با تستوسترون در طول نسبی انگشتان با یک نسبت عددی وجود دارد. در مقایسه با زنان، مردان انگشت های پنجم (کوچک) و چهارم (حلقه) نسبت به انگشت سوم (وسط) و دوم (نشانه) بلندتری دارند.

این نسبت‌ های رقمی اغلب در دست راست و چپ متفاوت است و چنین تفاوت‌ هایی ممکن است حاوی اطلاعاتی در مورد تستوسترون و شدت ابتلا به کرونا باشد.

اکنون پروفسور جان منینگ (John Manning) کارشناس نسبت رقمی، از تیم تحقیقاتی با همکاران دانشگاه پزشکی لودز در لهستان برای بررسی دقیق ‌تر این موضوع کار کرده است.

آخرین پژوهش های آنان ارتباط بین عدم تقارن نسبت های رقمی راست به چپ و بستری شدن در بیمارستان برای کرونا را گزارش کرده است. پروفسور در این باره منینگ گفت: تفاوت های بزرگ دست راست و چپ با شدت ابتلا به کووید-۱۹ مرتبط است. امید است که درک چنین تفاوت هایی منجر به افزایش توانایی ما در شناسایی دقیق افراد در معرض خطر شود. به گفته محققان، شدت ابتلا به ویروس کرونا و رابطه آن با تستوسترون پایین و احتمالاً استروژن بالا در مردان و زنان در حال بررسی است.

به گزارش سیناپرس، منینگ افزود: تحقیقات ما به درک بیشتر کووید-۱۹ کمک می ‌کند. بستری شدن در بیمارستان در افراد مسن و در مردان شایع ‌تر است، اما مردان مسن زیادی هستند که علائم خفیف کرونا را تجربه می ‌کنند. اما به گفته او جوان بودن بروز علائم خفیف بیماری را تضمین نمی کند. تحقیقات ما ممکن است به شناسایی افرادی که در گروه‌های سنی بیشترین خطر بستری شدن در بیمارستان را دارند کمک کند.

شرح کامل این مطالعه در مجله تخصصی Frontiers in Public Health منتشر شده است.

نظر شما:

security code