وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه مادامی که آموزش و پرورش پویا و سلامت باشد، جامعه نیز از سلامت و پویایی برخورداراست گفت: اگر به دانش آموزان و معلمان میدان بدهیم خودشان میتوانند تنظیم گر باشند.
وی ادامه داد: امید است در قالب این تفاهم همکاری بخشی از مواد سندتحول بنیادین اجرایی شود. تلاش میکنیم بسترهایی را در مدارس در قالب تشکل ها فراهم کنیم که شوراهای حل اختلاف تقویت شوند. اینکه بتوانیم نسل آینده را نسلی مصلح تربیت کنیم از مهمترین اهداف این تفاهم همکاری است. بندهای این تفاهم نامه همکاری مشترکمان را در تعدادی از مراکز به صورت آزمایشی اجرا و به همه مجموعههای آموزش و پرورش تسری خواهیم داد.
حجتالاسلام هادی صادقی، رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه نیز با بیان اینکه باید در تربیت فرزندانمان حرمت قانون را در ذهن و ضمیرشان بنشانیم تا قانون در وجود آنها نهادینه شود گفت: لازم است فردی که از مدرسه بیرون می آید قانون مدار باشد و به قانون به عنوان ناموس اجتماع نگریسته و پایبند آن باشد.
وی افزود: باید افراد این مهارت را پیدا کنند که بتوانند خودشان دعاوی و اختلافات را حل کنند و آگاهی لازم را داشته باشند. اینکه از آموزش محوری به سمت تربیت محوری گام برداریم امری اساسی است. در مقوله تربیت باید کاری کنیم که انسان تراز انقلاب اسلامی تربیت شده و شرایط زیستی همراه با صلح در جامعه را فراهم کند.
صادقی ادامه داد: باید تلاش کنیم تمرین حل اختلاف را در مدرسه و حتی مهدهای کودک انجام شود. توفیق در جایی به دست میآید که تربیت از دوران کودکی آغاز شود و فرزندانمان به حدی از آگاهی برسند که هر اختلافی به پرونده قضایی تبدیل نشده و به دادگاه و محاکم قضایی کشیده نشود. روشهای مختلفی برای حل مسئله طراحی کردهایم و شوراهای حل اختلاف سراسر کشور میتوانند پای کار اجرای تحول در آموزش و پرورش بیایند.
قتل فروشنده زن در مزون لباس با چاقوی دختر 11ساله