حباب سکه ۱.۵ میلیون تومان کاهش یافت


۱۴۰۱/۰۸/۲۰ - ۱۵:۱۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۸ چاپ

فعال بازار طلا و سکه اقدام بانک مرکزی با انتشار اوراق قرضه سکه را مثبت دانست و گفت: پس از این اقدام، حباب سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت.

حباب سکه ۱.۵ میلیون تومان کاهش یافت

کلانشهر: «محمد کشتی آرای» روز جمعه گفت: روز گذشته انس جهانی طلا ۱۷۰۶ دلار شد و به طور میانگین ۲۳ دلار افزایش قیمت داشت و در بازار داخل، طلا نوسان زیادی داشت و رفت و برگشت قیمت‌ها را شاهد بودیم و رکوردهای جدیدی ثبت شد.

 

وی افزود: روز گذشته (پنجشنبه ۱۹ آبان) در آخرین روز معاملات سکه طرح قدیم ۸۰۰ هزار تومان کاهش قیمت داشت و در کانال ۱۴ میلیون تومان مبادله می‌شد. سکه طرح جدید نیز با۶۵۰ هزار تومان کاهش قیمت در کانال ۱۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شد و از کانال ۱۶ میلیون تومان عقبگرد داشت.

 

کشتی آرای بیان کرد: در آخرین روز معاملات قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه‌های یک گرمی نسبت به ابتدای هفته تغییری نداشت و به این دلیل بود که حباب داشتند.

 

وی ادامه داد: بهای طلای آب شده اواسط هفته با افزایش همراه بود اما در آخرین روز معاملات در مقایسه با ابتدای هفته تغییری نداشت. هر گرم طلای ۱۸ عیار اواسط هفته بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و در آخرین روز معاملات به یک میلیون و ۴۶۰ هزار تومان رسید و معامله می‌شد.

 

این فعال بازار طلا گفت: حباب سکه که در هفته گذشته به رقم بی‌سابقه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده بود، روز گذشته (پنجشنبه ۱۹ آبان) یک میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید یعنی حباب سکه یک میلیون و ۲۵۰ هزار تومان کاهش یافت و این امر به دلیل انتشار اوراق قرضه سکه توسط بانک مرکزی بود.

 

وی اظهارداشت: دلار نیز به عنوان یکی از مولفه‌های تاثیرگذار بر قیمت طلا هفته گذشته به کانال ۳۷ هزار تومان رسیده بود اما در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه روند نزولی داشت و با نرخ ۳۴ هزار و ۹۵۰ تومان مبادله می‌شد و می‌توان گفت ۱۳۸۰ تومان کاهش بها داشت.

 

به گفته کشتی آرای، برخلاف اینکه در ابتدای هفته به دلیل افزایش قیمت خرید، تقاضا برای فلز زرد هیجانی بود اما با کاهش نرخ ارز و حباب سکه معاملات در روز آخر با احتیاط انجام می‌شده است و شرایط عادی بود پیش‌بینی می‌شود این روند در چند روز آینده ادامه داشته باشد.