تشکل های جوانان در «همنا» ثبت نام کنند


۱۴۰۱/۰۸/۲۱ - ۱۵:۱۵ | کد خبر: ۲۷۷۷۸ چاپ

مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، از تشکل‌های مردم نهاد حوزه جوانان دعوت کرد تا در رویداد "همنا" ثبت نام کنند.

 تشکل های جوانان در «همنا» ثبت نام کنند
کلانشهر:مرتضی کامل نواب با بیان اینکه اداره کل مشارکت‌های اجتماعی معاونت امور جوانان وزارت ورزش و جوانان برنامه‌ای تحت عنوان "همنا" تدوین کرده است، اظهار کرد: "همنا" مخفف «هم افزایی و مشارکت نهادمند اجتماعی» است. به شکل عمومی از تشکل‌های جوانان سراسر کشور اعم از سازمان‌های مردم نهادی که از وزارت ورزش مجوز خود را دریافت کرده‌اند و دیگر تشکل‌های حوزه‌ جوانان دعوت کردیم تا در این رویداد ملی ثبت نام و شرکت کنند.

به گفته مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، "همنا" یک دوره آموزشی رایگان است که به صورت رویداد یک روزه از صبح تا بعد از ظهر در ادارات کل ورزش و جوانان سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان برگزاری این رویداد در هر استانی به طور جداگانه و از سوی ادارات کل ورزش و جوانان استان اطلاع رسانی خواهد شد، ادامه داد: این دوره از ۹ و ۱۰ آذرماه و در قزوین و زنجان آغاز می‌شود. مطابق آن هر دو هفته در دو استان این رویداد برگزار می‌شود. از آنجایی که اساتید "همنا" از تهران اعزام می‌شوند تا آموزش‌ها به طور یکسان و یک دست باشد، این رویداد هر دو هفته به صورت استان به استان برگزار می‌شود.

کامل نواب، مسائل حقوقی و مالیاتی تشکل‌ها، گزارش نویسی، طرح نامه نویسی تشکل‌ها و تامین منابع مالی در تشکل های جوانان را از جمله محتوای اصلی این دوره برشمرد و با بیان اینکه موضوعات و مسائل اصلی احصاء شده و به تشکل‌ها و فعالان اجتماعی جوانان در این دوره آموزش داده می‌شود، تصریح کرد: در این رویداد ارائه برنامه ted یعنی سخنرانی های کوتاه استاندارد جهانی در موضوعات مشارکت اجتماعی نیز خواهیم داشت. همچنین یک پنل تعاملی مشارکتی با حضور تسهیل گران و مدرسان نیز خواهیم داشت.

وی درباره محدودیت ثبت نامی این دوره نیز افزود: تنها محدودیت این است که دبیر مربوطه و اعضای شورای مرکزی تشکل‌ها باید در بازه سنی دوره جوانی یعنی تا ۳۵ سال قرار داشته باشند.

یه گفته مدیرکل دفتر مشارکت‌های اجتماعی و فعالیت‌های داوطلبانه جوانان وزارت ورزش و جوانان، اساتید دوره "همنا" افرادی‌اند که در موضوعات مورد بحث این دوره دارای تألیفات و تجربه کافی هستند.

کامل نواب در پایان سخنان خود تاکید کرد: پایان این دوره گواهینامه شرکت در دوره ارائه می‌شود. از این پس حمایت‌های وزارت ورزش و جوانان از سازمان های مردم نهاد بر اساس دریافت گواهی شرکت در دوره همنا است. وزارت ورزش در طول سال در حوزه جوانان و سازمان مردم نهاد فراخوان طرح و ایده دارد و از طرح‌ها و ایده‌های ارائه شده در سراسر کشور حمایت مالی، غیر مالی و حقوقی می‌کند و از این پس این حمایتها منوط به داشتن گواهینامه یاد شده خواهد بود.

نظر شما:

security code