نخستین همایش و نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان با هدف بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان بعد از ظهر دوشنبه در تالار مرکزی رشت گشایش یافت.

اولین همایش فرصت های سرمایه گذاری گردشگری گیلان گشایش یافت
کلانشهر: این همایش با موضوعات معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری گیلان، برگزاری پنل‌های تخصصی با موضوعات مربوط به سرمایه‌گذاری گردشگری و بررسی مشکلات این حوزه و ارائه مشاوره‌های لازم آغاز به کار کرده و تا ۲۶ آبان‌ماه میزبان علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در بحث گردشگری است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان در این خصوص بیان کرد: هر شهر دارای فرصت‌هایی سرمایه‌گذاران ناشناخته‌ای برای فعالان این عرصه است و این نمایشگاه زمانی مغتنم برای معرفی و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه استان در حوزه گردشگری می‌باشد.
ولی جهانی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه برای آنکه کشور را از لحاظ ثروت ملی به حد استغنا و بی نیازی برسانیم باید سرمایه گذاری و فعالیت اقتصادی و تولید ثروت در معرض انتخاب همه آحاد فعال کشور قرار گیرد، افزود: این بدان معناست که همه باید بتوانند در این زمینه فعالیت نموده و دولت و قانون از آن حمایت کند و مردم هم باید در جریان جزئیات کار قرار گیرند و بدانند که در کجا می توانند فعالیت اقتصادی و سرمایه گذاری کنند.
وی عنوان کرد: این استان از مقاصد مهم گردشگری کشور است و افزایش ۵۰ درصدی صدور موافقت اصولی صادر شده در نیمه نخست امسال نسبت به دوره مشابه پارسال نشان دهنده مواجهه گیلان با حجم بالای سرمایه‌گذاری است.
وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه‌گذارانی با حجم سرمایه‌گذاری یک هزار میلیارد تومان نیز به استان وارد شده‌اند، اظهار کرد: گیلان کوچک با ظرفیت های ساحل و جنگل دارای فرصت های غنیمتی برای سرمایه‌گذاری است لذا همایش و نمایشگاه فرصت‌های شغلی فرصتی انسجام یافته برای ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی تلقی می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بیان کرد:همایش یادشده برنامه ریزی برای سرمایه گذاری های هدفمند است و برهمین اساس بناست طبق نیاز هر شهرستان مجوز سرمایه‌گذاری صادر شود در این راستا با مدیران ارشد استان از جمله ۵۲ شهرداری، فرمانداران و بخشداران گیلان جلسات متعددی برگزار و ۵۰ فرصت سرمایه گذاری در بخش طبیعی و تاریخی از شهرداری‌های استان احصاء شده است.
جهانی تاکید کرد : در بحث بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری بر بروز ایده‌های نو تاکید شده است.
نمایشگاه فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در گیلان در قالب ۶۰ غرفه  از ساعت ۱۰ تا  ۱۹ هر روز میزبان علاقه‌مندان به مبحث سرمایه گذاری است.