سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: از ابتدای اجرای طرح ایمن سازی مدارس حاشیه راه‌ها، ۵۴۰ مدرسه در این استان تحت پوشش قرار گرفته و ایمن‌سازی شدند.

۵۴۰ مدرسه حاشیه راههای گیلان ایمن‌سازی شدند
کلانشهر: غلامعلی نیک‌فهم روز افزود: طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان شامل مدارس ابتدایی و دوره اول متوسطه" از سال ۷۸ در استان گیلان آغاز شده‌است.

وی بیان داشت: در سال جاری نیز عملیات اجرایی طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های استان شروع شده و تا پایان سال اقدامات و برنامه های تعریف شده در مدارس تحت پوشش، مرحله به مرحله انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس نیز در ۳۰ مدرسه حاشیه راه‌های استان انجام می‌شود، افزود: علاوه بر این آموزش های ایمنی در ۵۰ مدرسه مقطع ابتدایی گیلان با نزدیک چهار هزار و ۵۰۰ نفر نیز در دست انجام است.  

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان ادامه داد: با تمهیدات صورت گرفته در بخش ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها طی سال‌های گذشته شاهد کاهش چشمگیر حوادث و تلفات در بخش دانش‌آموزان در این مدارس بوده ایم.

وی بیان داشت: در بخش ایمن‌سازی فیزیکی با نصب تابلوهای اطلاعاتی و انتظامی، خط کشی عابر پیاده، نصب شیارهای لرزاننده و چراغ‌های چشمک زن، ایجاد نقوش مدرسه و احتیاط بر روی سطح جاده به منظور آرام‌سازی ترافیک و ایجاد ایمنی لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم می شود.

نیک‌فهم خاطرنشان کرد: طرح آموزش ایمنی دانش‌آموزان مدارس حاشیه راه‌ها نیز با توزیع اقلام آموزشی و کمک آموزشی، کوله پشتی و ارائه مطالبی در خصوص نحوه عبور و مرور از عرض جاده و آشنایی با انواع علائم راهنمایی و رانندگی اجرا می‌شود.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان افزود: کاهش تلفات جاده‌ای عابر پیاده، آگاه کردن دانش‌آموزان به مقررات ایمنی عبور و مرور در راه مدرسه، خیابان و جاده‌ها با وسایل نقلیه و خطرهای ناشی از بی‌توجهی به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

استان گیلان دارای افزون بر ۳ هزار مدرسه و  ۳۷۰ هزار دانش‌آموز است.

جواد خیابانی در پویش «چشم به راهیم» خطاب به رانندگان قانون شکن
چرا لج می‌کنید و قانون را زیر پا می گذارید؟

نظر شما:

security code