خانواده جوان کشته‌شده به دلیل شناسایی نشدن قاتل خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند.

راز سربه‌مهر سوزاندن مرد جوان؛ قاتل شناسایی نشد
کلانشهر: پرونده قتل دلخراش مرد جوانی که ۶ سال پیش کشته و سوزانده شده بود همچنان سربه‌مهر باقی ماند.

هرچند تحقیقات درباره پرونده قتل مرد جوان سال‌ها ادامه داشت اما پلیس در کشف راز این قتل ناکام ماند.

سال ۹۵ خودرو زانتیای سوخته‌ای در اسلامشهر پیدا شد و وقتی از سوی ماموران مورد بررسی قرار گرفت یک جسد کاملاً سوخته از آن بیرون آمد. جسد قابل شناسایی نبود با این حال با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد. کارشناسان پزشکی قانونی، سوختن جسد را عمدی تشخیص دادند.

 
این در حالی بود که آتش‌نشانی هم بعد از بررسی‌های انجام‌گرفته اعلام کرد آتش‌سوزی خودرو عمدی بوده است. ماموران در نخستین گام از تحقیقات به استعلام پلاک خودرو پرداختند و مالک آن را شناسایی کردند. خودرو متعلق به یک مرد ۳۵ساله به نام احسان بود که خانواده‌اش ناپدید شدن او را به پلیس گزارش داده بودند.

خانواده احسان به سردخانه پزشکی قانونی رفتند اما جسد سوخته قابل شناسایی نبود. پزشکی قانونی با آزمایش دی‌ان‌ای ثابت کرد جنازه سوخته متعلق به احسان است. به این ترتیب جسد به خانواده او تحویل داده شد و ماموران برای رازگشایی جنایت فجیع به تکاپو افتادند.

آنها به بررسی فهرست مکالمات تلفنی قربانی پرداختند اما به سرنخی نرسیدند. بررسی حساب‌های بانکی مقتول نیز نتوانست رازگشای جنایت شود.

در حالی که ۶ سال از این جنایت گذشته و پلیس سرنخی از عامل یا عاملان جنایت به دست نیاورده بود، خانواده احسان به دادگاه کیفری یک استان تهران رفتند و خواستار دریافت دیه از صندوق بیت‌المال شدند.

آنها در شعبه دهم دادگاه دادگاه کیفری یک استان تهران حاضر شدند و به تشریح شکایت‌شان پرداختند.

پدر مقتول گفت: پسرم با هیچ کسی خصومت نداشت و من و همسرم نمی‌دانیم به دست چه کسی کشته شده است. ۶ سال است از مرگ دلخراش پسرمان گذشته و ما امیدی به پیدا شدن قاتل او نداریم. به همین خاطر تقاضا داریم تا دیه از صندوق بیت‌المال به ما پرداخت شود.

در پایان جلسه قضات وارد شور شدند تا درباره این درخواست اظهارنظر کنند.