قطر ۰ - ۲ اکوادور

شکست میزبان در دیدار افتتاحیه جام جهانی


۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۲۲:۳۸ | کد خبر: ۲۸۱۱۴ چاپ

دو تیم فوتبال قطر و اکوادور در دیدار افتتاحیه جام جهانی ۲۰۲۲ به مصاف هم رفتند که این دیدار با پیروزی ۲ بر صفر اکوادور به پایان رسید تا قطر نخستین میزبانی باشد که در بازی افتتاحیه شکست می‌خورد.

شکست میزبان در دیدار افتتاحیه جام جهانی

کلانشهر: تیم ملی قطر هشت ماه اردو و آماده‌سازی مناسب داشت تا شروع موفقیت‌آمیزی در جام جهانی 2022 داشته باشد، اما آنها در پایان جشن افتتاحیه این رقابت‌ها و سه دقیقه پس از شروع دیدار مقابل اکوادور غافلگیر شدند و دروازه خود را باز شده دیدند که البته این گل را داور نپذیرفت، اما در همان نیمه اول کار عنابی‌پوشان یکسره شد و دو گل روی حرکات عالی ادر والنسیا و دبل این مهاجم، نتیجه را مشخص کرد.

قطری‌ها در نیمه دوم بازهم یک عملکرد ناامید کننده دیگر داشتند و فقط یک موقعیت جدی خلق کردند تا در نهایت اکوادور با مدیریت بازی، بتواند به برتری ارزشمند دو بر صفر مقابل میزبان جام جهانی 2022 دست پیدا کند و امیدوار به صعود از مرحله گروهی شود.

شاگردان فلیکس سانچز در دو دیدار آینده باید به مصاف سنگال و هلند بروند که بعید است با نمایش افتتاحیه، بتوانند کاری مقابل این دو حریف سرسخت از پیش ببرند و احتمالا با قعرنشینی در گروه A به کارشان در این مسابقات پایان بدهند و سه تیم دیگر برای صعود بجنگند.

جام جهانی 2022 قطر - گروه A
ورزشگاه: البیت(شهر الخور)- ساعت 19:30 - تماشاگر: 60 هزار نفر
داور: دنیله اورساتو(ایتالیا)/ کمک‌ها: چیرو کاربونه و الساندرو جالاتینی/ داور چهارم: ایتسوان کوواکس(رومانی)/ داور ویدئویی: پائولو والری(ایتالیا)

تیم ملی قطر
سعد الشیب، بسام الراوی، بوعلام خوخی، پدرو میگوئل، عبدالکریم حسن، کریم بوضیاف، عبدالعزیز حاتم، همام الامین، حسن الهیدوس(71- محمد وعد)، اکرم عفیف و المعز علی(71- محمد مونتاری)
سرمربی: فلیکس سانچز

تیم ملی اکوادور
هرنان گالیندز، فلیکس تورس، پیرو هینکاپی، آنخلو پرسیادو، پرویس استوپینینان، یگسون مندس، مویزس کاسیدو(90- آلن فرانکو)، گونزالو پلاتا، روماریو ایبارا(68- جرمی سارمینتو)، ادر والنسیا(77- خوزه سیفوئنتس) و میخائیل استرادا(90- کوین رودریگز)
سرمربی: گوستاوو آلفارو

 

? اخطارها: 

سعد الشیب(15) المعز علی(22) کریم بوضیاف(36) اکرم عفیف(78) از قطر

مویزس کاسیدو(29) یگسون مندس(57) از اکوادور

 

⚽️ شرح گل ها:

قطر صفر - اکوادور یک (دقیقه 16: انر والنسیا): پنالتی به دست آمده برای اکوادور توسط انر والنسیا را این مهاجم با شوت زمینی و مخالف جهت سعد الشیب که به سمت راست شیرجه رفته بود، تبدیل به گل کرد.

قطر صفر - اکوادور 2 (دقیقه 31: ادر والنسیا): پاس‌های پیاپی بازیکنان اکوادور به سمت راست رفت که سانتر استثنایی آنخلو پرسیادو از کناره زمین را ادر والنسیا با یک پرواز و ضربه سر تماشایی وارد دروازه قطر کرد.

? بهترین بازیکن:

هیچ بازیکنی غیر از ادر والنسیا سزاوار این عنوان نیست؛ بازیکنی که در دقیقه 3 در حالی دروازه قطر را باز کرد که بخاطر حضور هم‌تیمی‌اش در آفساید، گل او مردود شد ولی پس از آن با گرفتن پنالتی و زدن دو گل، ستاره تیمش در نخستین بازی جام جهانی لقب گرفت و بیشترین نقش را در کسب سه امتیاز برای اکوادور داشت.

? اتفاق ویژه:

هیچ‌کدام از میزبان‌های جام جهانی در تاریخ، بازی افتتاحیه را با شکست شروع نکرده بود که قطری‌ها به این روند پایان دادند و امروز با دو گل و یک نمایش ضعیف مقابل اکوادور، مغلوب شدند.

?حاشیه:

* هواداران تیم اکوادور در فاصله یک ساعت و نیم مانده تا شروع بازی، تمام جایگاه اختصاص یافته به خود را پر کردند، در حالی که قطری‌ها تا آن زمان صندلی‌های خالی زیادی را داشتند.

* جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر که در مراسم افتتاحیه حضور داشتند، این مسابقه را از نزدیک تماشا می‌کنند.

* مراسم افتتاحیه جام جهانی 2022 در ورزشگاه البیت، یک ساعت مانده به شروع بازی قطر و اکوادور با برنامه‌های شگفت‌انگیز و جالب توجهی آغاز شد.

* تعدادی از هواداران قطر پس از دریافت گل دوم در اقدامی عجیب تصمیم به ترک ورزشگاه گرفتند و از تیم خود قطع امید کردند!

* حسن الهیدوس در زمان تعویض بازوبند کاپیتانی را دراختیار سعد الشیب، گلر قطر قرار داد.
* المعز علی، مهاجم نوک قطر پس از اینکه اعلام شد باید از زمین بیرون برود، با ناراحتی روی نیمکت نشست.
* جمع زیادی از تماشاگران قطر در دقیقه 75 ورزشگاه البیت را ترک کردند.

* ادر والنسیا، ستاره اکوادور در دقیقه 77 به دلیل مصدومیت از زمین بیرون رفت و جای خود را به خوزه سیفوئنتس داد.