ساوت گیت: می دانیم کی روش چطور کار می کند

سرمربی انگلیس: ایران جزو تیم‌های خوب است / خیلی‌ از تیم‌ها نتوانسته‌اند به ایران گل بزنند


۱۴۰۱/۰۸/۲۹ - ۲۲:۴۴ | کد خبر: ۲۸۱۱۵ چاپ

گرت ساوت گیت، سرمربی انگلیس در آستانه دیدار فردا با ایران در یک کنفرانس خبری شرکت کرد و به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.

سرمربی انگلیس: ایران جزو تیم‌های خوب است / خیلی‌ از تیم‌ها نتوانسته‌اند به ایران گل بزنند

کلانشهر-به گزارش ورزش‌ سه : تیم ملی انگلیس فردا اولین بازی اش در جام جهانی قطر را مقابل ایران برگزار می کند. گرت ساوت گیت در مصاحبه مطبوعاتی پیش از این مسابقه که دقایقی پیش آغاز شده از تیم ملی ایران تعریف کرد و گفت گل زدن به ایرانی ها همیشه سخت بوده است.

شرایط تیم ملی انگلیس در آستانه بازی با ایران؟
همه بازیکنان را در اختیار داریم. مدیسون هم در اختیار تیم است و تنها غایبی که داریم کایل واکر است. در روزهای اول به دلیل گرمای هوا کار برای ما سخت بود ولی به مرور زمان عادت کردیم و با تمرینات مناسب به شرایط بهتری رسیدیم.

درباره شرایط ایران چه فکر می‌کنید؟ انگلیس نباید حرکتی انجام بدهد؟
فکر کنم خود ایرانی‌ها بیشتر از شرایط‌شان اطلاع داشته باشند. آنها اگر بخواهند می‌توانند بهتر کار کنند. البته آنها اگر انتظار حمایت از ما داشته باشند شرایط فرق دارد ولی فعلا باید روی بازی تمرکز کنیم.

 
انگلیس در مقابل تیمهای دفاعی کار سخت‌تری در پیش داشته. و نظر شما نسبت به واکنش هواداران انگلیسی به این جام جهانی؟
ما همیشه به دنبال این هستیم که حداکثر تلاش را بکنیم تا باعث خوشحالی هواداران بشویم. ولی فراموش نکنید تیمهایی که در جامهای قبلی مقابل ایران بازی کردند خیلی سخت توانستند به آنها گل بزنند. از نظر ما ایران تیم باکیفیتی است. آنها در رنکینگ فیفا رتبه خوبی دارند.

ما می‌دانیم کی‌روش چطور کار می‌کند. چه زمانی که در منچستریونایتد بود و چه در تیمهای ملی. ما برای روبرو شدن با ایران کاملا آماده هستیم و می‌خواهیم فردا نتیجه خوبی بگیریم.

کدام بازیکن ایران می‌تواند برای انگلیس مشکل درست کند؟
در خط حمله بازیکنان خوبی مثل آزمون دارید. جهانبخش را از دوره حضورش در برایتون می‌شناسیم. بازی‌های ایران را تماشا کرده‌ایم. به خصوص بازی مقابل سنگال که در وین انجام شد. به همین دلیل کاملا آماده هستیم. 

آمادگی انگلیس از نظر بدنی و روانی؟
در مورد آمادگی فیزیکی باید بگویم حتی اگر جام جهانی قرار بود آخر فصل برگزار شود ما با آن مشکلی نداشتیم. مساله اصلی آماده‌سازی تیم از نظر روانی است. ما در سال 2018 به خوبی از پس این کار برآمدیم. ولی شرایط این جام فرق می‌کند چون فقط پنج روز برای آماده‌سازی وقت داشتیم. ولی تیم ریتم خوبی دارد.

پنالتی‌زن انگیس؟
 ما ریتم فیزیکی خوبی داریم و در حال تمرین پنالتی هستیم. هری کین قبل از هر بازی تمرین پنالتی زدن می‌‌کند. این بخشی از روند تمرینی ما پیش از هر تورنمنت است.
 

حس و حال هواداران انگلیس در حال حاضر؟
ما در میانه یک رکود اقتصادی هستیم و زندگی برای خیلی‌ها دشوار شده است. ما می‌خواهیم آنها از فوتبال لذت ببرند؛ با تیم ملی کشورشان در یک سفر پرهیجان همراه شوند و شادی واقعی را تجربه کنند. 
 

 واکنش نشان دادن بازیکنان انگلیس پیش از شروع بازی با ایران؟
من آنقدر اطلاعات ندارم که درباره این مساله اظهار نظر کنم و جایگاه من نیست که در این باره صحبت کنم. بازیکنان ایرانی و سرمربی‌اش در موقعیت دشواری قرار دارند ولی اطلاعات شان بیشتر است تا در این باره اظهار نظر کنند. اگر تیم آنها از ما می خواستند که حمایت کنیم می توانستیم درباره اش فکر کنیم ولی تا کنون این اتفاق نیفتاده. پس فعلا باید روی فوتبال تمرکز کنیم. کشور ما انتظار دارد که روی ارائه بهترین بازی تمرکز کنیم.

انگلیسی‌ها پیش از بازی با ایران زانو می‌زنند؟
ما درباره زانو زدن صحبت کردیم و به این نتیجه رسیدیم که باید این حرکت را انجام بدهیم. این چیزی است که ما به عنوان یک تیم آن را ارزش می‌دانیم و مدتها است که این کار را انجام می‌دهیم.