حذف زودهنگام در خانه:

قطر ضعیف‌ترین میزبان ادوار جام جهانی


۱۴۰۱/۰۹/۰۴ - ۱۹:۲۶ | کد خبر: ۲۸۳۱۳ چاپ

قهرمان جام ملت های آسیا جام جهانی باشکوه و پرخرجش را ترک می کند.

 قطر ضعیف‌ترین میزبان ادوار جام جهانی

کلانشهر: در بعدازظهر معتدل دومین روز از رقابت های جام جهانی 2022 هنوز ساعتی از بازی ایران نگذشته که هزاران دشداشه پوش قطری می خواهند روی زانوی خود بایستند و ورزشگاه الثمامه را ترک کنند. این واکنش طبیعی آنها به دومین بازی ضعیف تیم ملی کشورشان در رقابت های جام جهانی است اما همانطور که می دانید میلیون ها نگاه روی هواداران سوار است و آنها نمی توانند آبروی خود را به حراج بگذارند حتی اگر آنقدر از نمایش عنابی عصبانی باشند که بطری های ماءالشعیر صفر درصد بادوایزر را در دست خود له کنند.

چهارسال پیش وقتی تیم ملی قطر مغلوب ایران شد و راه صعود ستارگان تیم ملی به روسیه 2018 هموار کرد رسانه های قطری در شورشی عجیب علیه تیم ملی دستور تسویه تیم ملی از بازیکنان غیرقطری را صادر کرده و آنها را تا حد یک مزدور پایین آوردند. تیترهایی که در قطر بی سابقه بود اما نشانگر سیاست جدید در فوتبال ملی این کشور که میزبانی جام جهانی را تصاحب کرده و باید برای دوره بعدی فکری می کرد. قطر در آن دوره مربی اروگوئه ای خود را کنار گذاشت و بعد از آن کار را به فیلیپ سانچز واگذار کرد تا این مربی اسپانیایی تیمی جسور قد بلند و تهاجمی را روانه جام ملتهای آسیا 2019 کند و با فتح این مسابقات شگفتی بزرگی را رقم بزند.

قطر پس از این آزمون موفق و این نمایش شگفت انگیز حرکت خود را برای جام جهانی و حضور آبرومند به عنوان یک میزبان آغاز کرد اما با شروع مسابقات تیمی که به زمین رفت درحد همان قطری بود که همیشه در ذهن داشتیم. تیمی که قدرت، تجربه و دی ان ای رقابت با بزرگان در سطح بالای جهانی را ندارد. تازه حریف اول آنها اکوادور بود که در بین تیم های بزرگ جهان جایی ندارد. حریف دوم هم سنگال که ما(تیم ملی ایران) همین دو ماه پیش در اتریش متوقفش کرده بودیم. 

امروز و در شرایطی که قطر بدون امتیاز از دو بازی بدل به اولین حذف شده جام جهانی می شود ضمن تشکر از میزبانی خوب این شیخ نشین ثروتمند باید اشاره ای به نقطه برتری اصلی ما در آسیا کرد: اگر چه ایران هنوز از نظر برنامه ریزی و امکانات در شرایط مناسبی نیست اما همچنان از نظر نیروی انسانی جزو دو تیم برتر آسیاست. تیمی که همیشه می تواند در سطحی مناسب در رقابت های جام جهانی بدرخشد؛ کاری که قطر با همه شایستگی ها کمتر از پس آن برآمده و خواهد آمد.

البته این جام جهانی و زیرساخت های عظیم به جای مانده از آن قطر را در مسیر جدید پیش خواهد برد. فوتبال این کشور فعلا باید تبدیل به یک قدرت همیشگی منطقه ای شود و بعد نوبت به سطوح بالاتر خواهد رسید. هدفی که رسیدن به آن در این جام مقدور نشد.

 

نظر شما:

security code