کمال الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس:

راه برون رفت از این وضعیت تقویت مشروعیت مردمی است


۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۲:۳۰ | کد خبر: ۲۸۳۵۴ چاپ

کمال‌الدین پیرموذن نوشت: راه برون‌رفت از این وضعیت حساس و ویژه، جز با تقویت مشروعیت مردمی نظام ممکن نیست.

راه برون  رفت از این وضعیت تقویت مشروعیت مردمی است
کلانشهر:کمال‌الدین پیرموذن، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در یادداشتی با عنوان «پایداری ملت در حفظ شعارهای مترقی انقلاب» برای روزنامه اعتماد نوشت: در شرایط کنونی که دشمنان مشترک برای هر گونه توطئه و شرارت به کمین نشسته‌اند، بی‌شک راست‌نمایی دروغ، اعتمادسوزی، خشونت و تندروی تخریبی با منافع و امنیت ملی کشور در تغایر جدی است، امیدوارم همه کسانی که دغدغه اعتلای ایران، دین، نظام و ملت را دارند با برخورد جدی با این اظهارات و رفتارهای غیرقانونی، اجازه ندهند افراطیونی که در پشت صحنه می‌کوشند، آگاهانه یا ناآگاهانه، منویات خطرناک خود را به دست برخی نهادها و رسانه‌ها به مرحله اجرا درآورند، بیش از این به هموطنان، کشور، نظام و حق حاکمیت ملی لطمه وارد کنند.
امروز پایداری این ملت در حفظ شعارهای مترقی انقلاب میان سه شعار اصلی «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» هیچ تفاوتی نمی‌شناسد و قانون‌گرایی و مردم‌سالاری را در چارچوب اقدام به قانون اساسی به عنوان میثاق ملی تلقی می‌کند. تحکیم جایگاه قانون، مبارزه با رانت‌خواری، قانون‌ستیزی و خودکامگی و دفاع از مرزهای مادی و معنوی ایران و ایرانی و در اولویت قرار گرفتن اقتصاد ایران و حقوق اساسی ایرانیان، خواست ملی است.

ملت بزرگ ایران، امروز به عنوان نسل در حال بهره‌برداری از منابع محدود انرژی نفت و گاز که دیر یا زود پایان خواهد رسید، در برابر نسل آینده احساس مسوولیت می‌کنند، که امروز دانش تولید انرژی هسته‌ای را ایجاد نکنیم به آیندگان خیانت کرده‌ایم.
ما ملت مسلمان و هوشمند ایران به خوبی علت دشمنی‌های امریکا و جهان سلطه و ایادی حقیر آنها در منطقه را نسبت به ایران بزرگ اسلامی، درک می‌نماییم. استراتژی امریکا در مورد ایران این است که استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران را که محصول یک نهضت عظیم ملی و اسلامی در این کشور است، از ایران بگیرد و یک بار دیگر ایران را به کشوری تبدیل نماید که غلام حلقه به گوش امریکا در منطقه باشد.

ملت آگاه و بزرگ ایران به طور عام و دانشجویان و بانوان هموطن به طور خاص، اجازه هر گونه اعمال زور یا سلیقه را برای تضییع حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش و استقلال ایران‌زمین، بر احدی، داخلی و بیگانه،‌نداده و نخواهند داد. دفاع از آرمان‌های بلند انقلاب اسلامی یعنی استقلال، آزادی و حفظ نظام و کیان و حق حاکمیت ملی، خواست و وجه همت عموم اقوام غیور و همه ایرانی‌های شرافتمند و آزاده است.

اکثریت مردم ما، خواهان تعامل سازنده با دنیا، به منظور افزایش ثروت ملی و پاسخگویی حاکمیت به مطالبات، انتقادات و اعتراضات قانونی آحاد ملت کشورمان هستند. مردم علاقمندند با رقابت سالم صاحبان جریان‌های فکری در انتخابات‌ها و توانمند شدن مجلس در قانونگذاری و اعمال نظارت و حکمرانی خوب در مدیریت‌های کلان کشور، رای و نظر آنان، مجدد، در اعمال حاکمیت نافذ گردد و صدای آن در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی و مدیریت کشور شنیده شود و چهره مثبت و موجه از ایران در عرصه جهانی ظهور و بروز نماید.

گسترش دامنه شکاف حاکمیت و ملت و ایجاد فضای بی‌اعتمادی نسبت به اصلاح‌پذیری نظام، در عین حال امکان ایجاد جنگ روانی علیه ایران و تبلیغات گسترده رسانه‌ای علیه ایران در خارج، ذیل شعارهای دفاع از حقوق بانوان و بشر، آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، مخالفت با سلاح‌های کشتار جمعی و اتمی و اعطای پهپاد به روسیه و... شرایط حساس و ویژه‌ برای کشور به ارمغان آورده و دامنه تهدیدات امریکا و اسراییل و ایادی آنان را تا مرزهای ملی ما، و نیز تا مرزهای آبی ما، با قصد استقرار 100 شهپاد در خلیج فارس، کشیده است.

راه برون‌رفت از این وضعیت حساس و ویژه، جز با تقویت مشروعیت مردمی نظام، تنها از طریق کاهش شکاف حاکمیت با ملت، تجدیدنظر در روش‌های ناکارآمد و انحصارطلبانه، ضمن استمرار تقویت بنیه دفاعی کشور و اولویت قرار دادن اقتصاد ایران و اتخاذ دیپلماسی فعال کارآمد و در یک کلام با تن دادن به اراده ملت، در مورد باور قلبی همه صاحب‌منصبان به جمهوریت نظام و اعطای حقوق اساسی عموم هموطنان، ممکن نیست.

نظر شما:

security code