تلاش برای خاموش کردن آتش در جنگل های رودبار

۳۰ هکتار از جنگل های رودبار طعمه آتش شده است/ وزش باد گرم آتش را دوباره شعله ور کرده است 


۱۴۰۱/۰۹/۰۶ - ۱۱:۵۵ | کد خبر: ۲۸۳۶۲ چاپ

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: تلاش ها برای اطفای کامل حریق در اراضی جنگلی منطقه رستم آباد شهرستان رودبار به صورت زمینی و هوایی ادامه دارد.

 ۳۰ هکتار از جنگل های رودبار طعمه آتش شده است/ وزش باد گرم آتش را دوباره شعله ور کرده است 
کلانشهر:میرحامد اختری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان  روز یکشنبه با اشاره به پنجمین روز آتش‌سوزی در اراضی جنگلی شهرستان رودبار اظهار داشت: تا کنون ۳۰ هکتار از اراضی جنگلی شهرستان رودبار را حریق فرا گرفته‌ است. در این مدت چند بار برای مهار حریق اقدام شد اما دوباره به دلیل شدت ورزش باد گرم شعله‌ور شده است.

وی با بیان اینکه علاوه بر حضور نیروهای حفاظت منابع طبیعی، هلال احمر، بسیج و سپاه ۲ فروند از بالگردهای هوا فضای سپاه پاسداران عصر روز گذشته برای مهار کامل حریق اراضی جنگلی شهرستان رودبار هم برای اطفای این آتش به استان وارد و فعال شده اند، افزود: تا غروب دیروز ۱۵ سورتی پرواز برای مهار آتش‌سوزی توسط این بالگردها انجام شده‌ است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: دیشب نیز نسبت به مهار آتش‌سوزی در اراضی جنگلی شهرستان رودبار اقدام شد اما صبح امروز یکشنبه به دلیل وزش باد گرم بار دیگر حریق شعله‌ور شده‌است.

وی با بیان اینکه بالگردهای سپاه امروز نیز برای مهار کامل حریق در اراضی جنگلی رودبار آماده شده‌اند، اضافه کرد: مهار کامل آتش در جنگل‌های رودبار به صورت زمینی و هوایی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه حریق سطحی اراضی جنگلی در شهرستان املش نیز دیشب مهار شد، افزود: هم اکنون جز شهرستان رودبار در هیچ نقطه‌ای از استان حریق جنگلی نداریم.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.