مدیرکل هواشناسی گیلان، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از فردا تا روز جمعه در استان، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد در منطقه علاوه بر تشدید بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف تا پایان هفته پیش بینی می شود.

بارش برف در ارتفاعات گیلان/ کاهش ۸ تا ۱۵ درجه ای دما
کلانشهر: محمد دادرس، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با مه رقیق دانست و اظهار کرد: بیشینه و کمینه دمای هوای استان بین پنج تا ۲۱ درجه سلسیوس در نوسان است.

وی نقشه های هواشناسی را نشان دهنده تضعیف تدریجی جریانات جنوبی در منطقه دانست و افزود: طی امروز وزش باد جنوبی و گرم به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان بارندگی، وزش باد، مه آلودگی و رعد و برق را از پدیده های مورد انتظار دانست و تصریح کرد: با شکل گیری ناپایداری های موقتی بارش پراکنده و احتمال رعد و برق پیش بینی می شود.

دادرس با بیان اینکه از فردا با تقویت جریانات شمالی شرایط برای افزایش ابر و کاهش دما و وزش باد و در برخی از نقاط بارندگی مهیا می شود، گفت: شاهد کاهش هشت تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوای استان خواهیم بود.

وی با اشاره به فعالیت این سامانه بارشی تا روز جمعه در استان، خاطرنشان کرد: از چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد در منطقه علاوه بر تشدید بارندگی و وزش باد و در ارتفاعات بارش برف تا پایان هفته پیش بینی می شود.

دادرس همچنین از احتمال آبگرفتگی منطقه‌ای و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب موقتی خبر داد و بیان کرد: رانندگانی که به ویژه از چهارشنبه قصد عبور از محورهای کوهستانی و گردنه‌های برف گیر را دارند، به تجهیزات زمستانی مجهز باشند.

نظر شما:

security code