افزایش کیفیت سوخت در دستور کار دولت است


۱۴۰۱/۰۹/۰۹ - ۱۰:۱۵ | کد خبر: ۲۸۴۷۷ چاپ

علی بهادری سخنگوی دولت در زمینه اقدامات دولت در مواجه با آلودگی هوا توضیحاتی را ارائه کرد.

افزایش کیفیت سوخت در دستور کار دولت است
کلانشهر:سخنگوی دولت در زمینه اقدامات دولت در مواجه با آلودگی هوا گفت: بخاطر سرعت‌ کمی که در اجرای قوانین هوای پاک شاهد بودیم اکنون با مشکلات متعدد محیط زیستی مواجه هستیم.رئیس جمهور در ادوار متعدد دولت پیش از رسیدن به این فصول به تمامی دستگاه‌ها تاکید کرده است که باید وظایف قانونی خود را در این زمینه انجام دهند و اگر جایی هم امکان اجرای قانون وجود ندارد دستگاه باید اطلاع رسانی لازم را در این زمینه هم به دولت و هم به مردم داشته باشد.

وی ادامه داد: برای اولین بار در این دولت یک ردیف بودجه مستقل برای کاهش آلودگی هوا در نظر گرفته شد و جلسات متعددی با مدیریت معاون اول برگزار شد. شهرداری‌ها و سایر دستگاه‌ها طرح‌های متعددی با سازمان محیط زیست و دستگاه مرتبط برگزار شد و طرح‌های مشترک متعددی بین سازمان محیط زیست و دستگاه مختلف به ویژه مجموعه‌های نفتی و پتروشیمی و سایر دستگاه‌هایی که آلایندگی رونمایی شد. اخیرا هم نمایشگاه‌هایی از سوی همین دستگاه‌ها برگزار شد و طرح‌های مشترک متعددی بین سازمان محیط زیست رو نمایی شد که طرح‌های متعددی که یا به بهره برداری رسیده است و یا در حال پیشرفت است که نشان از جدیت دستگاه‌ها در این زمینه دارد.

سخنگوی دولت تاکید کرد: برای مثال فقط ۲۷ طرح به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای جمع آوری ۶۰۰ میلیون فوت مکعب گاز مضر و تبدیلش به حجم زیادی از خوراک پالایشگاه‌ها در مجموعه مرتبط با وزرات نفت منعقد شده است که در کاهش بسیاری از آلاینده‌ها نقش داشته است.افزایش کیفیت سوخت هم در دستور کار جدی دولت بوده است و ما در این دولت بنزین و سوخت بدون استاندارد یورو ۴ را توزیع نکرده ایم ؛بنابراین باید امیدوار باشیم تا باهمکاری نخبگان با طی کردن همین مسیر به هوایی پاک در شهرهای کشورمان دست یابیم.