ثقتی دبیر کنگره میرزا کوچک؛

لزوم معرفی شخصیت های ملی با تولید آثار هنری


۱۴۰۱/۰۹/۱۰ - ۱۳:۲۵ | کد خبر: ۲۸۵۴۶ چاپ

ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان با تاکید بر لزوم معرفی شخصیت‌های ملی با تولید آثار هنری گفت: میرزا کوچک می‌تواند مرکز و محور آزادیخواهان جهان باشد .

لزوم معرفی شخصیت های ملی با تولید آثار هنری
کلانشهر : به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، رضا ثقتی دبیر کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک جنگلی امروز پنج‌شنبه 10 آذر ماه 1401 در اجلاسیه پایانی کنگره بین المللی شهید میرزا کوچک در تالار مرکزی رشت با خوش ‌آمدگویی به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان کشوری، استانی و سایر مدعوین با اشاره به رویکرد وزیر نسبت به معرفی شخصیت‌هایی ملی که در اطلس و جفرافیای فرهنگی مغفول مانده اند گفت : چهره هایی مانند میرزا شخصیتی ملی و جهانی هستند که باید معرفی شوند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به تشکیل ۱۱ کمیته در کنگره بین ‌المللی شهید میرزا کوچک افزود : عهد بستیم نگذاریم نام میرزا در جغرافیای استان بماند و از ابزارهای فرهنگی ، هنری و رسانه‌ای در این راستا بهره بردیم .

وی با بیان اینکه میرزا شخصیتی منحصر به فرد بود تصریح کرد : یکصد سال پیش آزادیخواهان ۱۲ کشور جهان به میرزا پیوستند تا نهضت او را همراهی کنند و بر این باوریم میرزا همچنان می‌تواند مرکز و محور آزادیخواهان جهان باشد .

ثقتی با تاکید بر تداوم فعالیت‌ها با محوریت میرزا در طول سال خواستار توجه و همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راه اندازی بنیاد دائمی میرزا کوچک شد و گفت : این بنیاد مرکزی برای تداوم فعالیت‌ها به منظور معرفی و تبیین شخصیت میرزا برای همگان است و محدود به سالروز شهادت میرزا نخواهد بود .

وی با اشاره به اینکه برگزاری کنگره بین ‌المللی میرزا وعده‌ای بود که وزیر سال گذشته داد تصریح کرد : دولت سیزدهم با تلاش و همت وعده‌های خود را عملی می‌کند .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان با اشاره به اهدای جایزه سال میرزا اذعان کرد : این جایزه به استاد بهروز افخمی که بیشترین نقش را در زنده نگه داشتن نهضت جنگل داشت ، اهدا می‌شود .

وی اعلام کرد : همچنین جایزه چهره ماندگار و خدوم نیز به استاد میرزمانی اهدا خواهد شد .

نظر شما:

security code