نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد که ویروس کووید-۱۹ می‌ تواند روزها در برخی از مواد غذایی باقی بماند، با این حال دانشمندان معتقدند که این موضوع خطر بسیار کمی برای مصرف کنندگان دارد.

ویروس کرونا برای روزها در برخی مواد غذایی باقی می ماند
کلانشهر:کارشناسان می گویند: ویروسی که باعث بیماری کرونا می شود می تواند روزها روی برخی از خواربارهای آماده مصرف زنده بماند. این آزمایش ‌ها برای آژانس استانداردهای غذایی در آزمایشگاه انجام شد و نتایج نشان داد که ویروس SARS-CoV-2 روی بسته‌ بندی و مواد غذایی از جمله میوه‌ ها و نوشیدنی ‌های بطری‌ دار، باقی می ماند.

به گفته محققان، نتایج آزمایش ها متفاوت بود و اکثر غذاهای آزمایش شده در ۲۴ ساعت اول کاهش قابل توجهی در سطح آلودگی ویروس داشتند. اما ویروس عفونی برای چند روز در برخی اقلام مانند فلفل، نان، ژامبون و پنیر قابل شناسایی و تشخیص بود در حالی که همین ویروس فقط چندین ساعت روی سطوح کروسانت و شکلات وجود داشت.

پژوهشگران این مطالعه خاطرنشان کردند: غذاها و بسته ‌بندی‌ های مورد استفاده در این تحقیق به‌ طور مصنوعی با ویروس عامل بیماری کرونا آلوده شده اند و بنابراین نتایج به دست آمده بازتابی از میزان آلودگی ویروسی در خرده ‌فروشی ها و مغازه های مواد غذایی نیست.

محققان توضیح می دهند:مردم باید در نظر داشته باشند که این ویروس ممکن است در حالت عفونی، روی مواد غذایی و سطوح بسته بندی مواد غذایی، برای چند روز تحت شرایط معمول خاص باقی بماند. پژوهشگران همچنین افزودند که نتایج این مطالعه نیاز به پیروی دقیق از دستورالعمل ها در مورد حفظ اقدامات بهداشتی مناسب و نگه داری غذاهای بسته بندی نشده را تقویت می کند.

این نتایج در حالی به دست آمده که به نظر می رسد علائم اولیه مبنی بر اوج گرفتن بیماری کرونا یک بار دیگر شروع به افزایش کرده و آمارها نشان می دهد که میزان بیماران بستری شده در بیمارستان ها افزایش داشته است.

نظر شما:

security code