مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اهمیت و ضرورت تأمین امنیت پایدار غذایی کشور از طریق رشد تولید و تامین کالاهای اساسی گفت: با توجه به اجرای سیاست‌های حمایتی از کشاورزان از جمله افزایش نرخ خرید تضمینی، در تولید محصول مهمی مانند گندم در مسیر خودکفایی گام برمی‌داریم.

انبارها و سیلوها مملو از گندم است/ نگرانی بابت نان مردم نداریم
کلانشهر:سید سعید راد از رشد حدود ۲۵ درصدی تولید گندم خبر داد و افزود: تولید گندم کشور در سال گذشته زراعی به بیش از ۱۰ میلیون تن رسید که ۷ میلیون و ۱۶۰ هزار تن آن توسط این شرکت در قالب خرید تضمینی از کشاورزان خریداری شد.

وی با اشاره به اینکه بحران امنیت غذایی ناشی از خشکسالی و تحولات جهانی، لزوم تأمین کالاهای اساسی مانند گندم را از مبادی بین‌المللی دو چندان کرده، اظهار کرد: با واردات حدود ۴ میلیون تن گندم در ۸ ماهه امسال، انبارها و سیلوهای کشور مملو از گندم است تا هیچ‌گونه نگرانی بابت نان مصرفی مردم نداشته باشیم.

راد با بیان اینکه ذخایر گندم کشور با حدود ۲ میلیون تن افزایش، از رشد حدود ۴۰ درصدی نسبت به سال گذشته برخوردار است، تصریح کرد: با حداکثر ظرفیت ممکن، نسبت به ذخیره‌سازی گندم به عنوان مهم‌ترین محصول سفره خانوارهای ایرانی، در انبارها و سیلوهای کشور اقدام شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تأمین امنیت پایدار غذایی به‌ عنوان رسالت ملی و مأموریت ذاتی این مجموعه نام برد و خاطرنشان کرد: چشم‌اندازی که به منظور تحقق این مهم ترسیم کرده‌ایم، مسیری است که مقصد آن به خودکفایی در تولید محصولات کشاورزی به ویژه محصول ارزشمند گندم منتهی می‌شود.

نظر شما:

security code