فرهام زاهد با تاکید بر لزوم رفع سد معبر:

سد معبر شهرداری رشت نیازمند پالایش است | دستفروشان حاضرند بگویند که به چه کسانی پول داده اند


۱۳۹۸/۰۵/۰۲ - ۱۲:۱۵ | کد خبر: ۲۸۷۴ چاپ
سد معبر شهرداری رشت نیازمند پالایش است | دستفروشان حاضرند بگویند که به چه کسانی پول داده اند

یک عضو شورا با اشاره به گفتگوی خود با جمعی از دستفروشان اظهار کرد: نیروهای سد معبر شهرداری رشت نیازمند پالایش هستیم و وقتی دست‌فروشان رفتاری یکسان و عادلانه از سوی مأموران سد معبر مشاهده کنند به طور یقین تمکین می‌کنند.
به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، فرهام زاهد با باین اینکه شهرداری رشت مدت هاست که با مشکلات زیادی دست به گریبان است، تصریح کرد: امیدوارم عملکرد قابل قبولی از حاج محمدی ببینیم.

در این جلسه فرهام زاهد با اشاره به درگیری اخیر مأموران سد معبر و دست‌فروشان در شهر رشت که آن را به «جنگ تمام عیار توصیف کرده بود» اظهار کرد: نطق من وجوه مختلفی داشت و درخواست کرده بودم که آموزشهای لازم به نیروهای سد معبر داده شود و در مقابل هم خواستار حمایت قوه قضائیه و نیروهای انتظامی از واحد سدمعبر بودم.

 زاهد با تأکید بر اینکه مخلص تمام دستفروشان عزیز هستم اظهار کرد: خیابانهای عمومی که متعلق به عموم مردم است باید در اختیار مردم باشد و شرایط بد اقتصادی و اینکه این عزیزان از روی بیکاری به دستفروشی روی آورده اند دلیلی بر بستن مسیرهای اصلی نمی شود.

این عضو شورا با بین اینکه قطعا مخالف کسب درآمد دستفروشان نیستم و نسبت به آنها احساس وظیفه می کنم گفت: اما قطعا به دست‌فروشان بابت بستن خیابان به منظور پهن کردن بساط اجازه نمی‌دهم.

وی افزود: از همه دستگاه ها کمک می خواهیم که کمک کنند تا دستفروشی از یک فرصت تبدیل به عارضه نشود.

زاهد با اشاره به قانون شهرداری ها مبنی بر ممنوع بودن بستن مسیرها گفت: مرکز پژوهش های مجلس نیز صراحتا توقیف اموال دستفروشان را غیرقانونی دانسته است بنابراین باید به سمت مسیری حرکت کنیم که قانون رعایت شود.

این عضو شورا با اشاره به گفتگوی خود با جمعی از دستفروشان اظهار کرد: نیروهای سد معبر شهرداری رشت نیازمند پالایش هستیم و وقتی دست‌فروشان رفتاری یکسان و عادلانه از سوی مأموران سد معبر مشاهده کنند به طور یقین تمکین می‌کنند اما وقتی ببیند بساط  به صورت دلبخواهی جمع آوری شود قطعا منجر به درگیری می شود.

زاهد اظهار کرد:اگرچه به همکارانم در سد معبر احترام می گذارم و معتقدم در دو حوزه مشکلاتی وجود دارد اما موارد زیادی وجود دارد که دستفروشان حاضر هستند بیایند و بگویند که به چه کسانی و چه مبالغی پرداخت کرده اند.

وی تصریح کرد: منظر شهر رشت از وقوع دست فروشی آسیب دیده و همه دستگاه‌ها باید در کنار شهرداری به وظایف قانونی خود در این حوزه عمل کنند و برای رفع این مساله در شهر سهیم شوند.

عضو شورای شهر رشت در پایان بر ضرورت ساماندهی اصولی دستفروشان تایکد کرد و گفت: طرحی در اینباره طی جلسات آینده به شورا ارائه می شود.