رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اعلام کرد که با توجه به پیش‌بینی هواشناسی از تداوم بارندگی‌ها و روند کاهشی ما در نقاط مختلف کشور، امدادگران این سازمان در آماده‌باش کامل هستند. 

تداوم آماده باش هلال احمر برای شرایط جوی/ افزایش پایگاه های امدادونجات در طرح زمستانی
کلانشهر:مهدی ولی‌پور با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی از بارش برف و باران، وقوع کولاک و آبگرفتگی و کاهش دما در بیش از 20 استان کشور گفت:‌ همه ساله سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر طرح ملی امداد و نجات زمستانه را در فصل سرما اجرا می‌کند و امسال نیز با توجه به وضعیت بارش‌ها این طرح را کمی زودتر از اوایل آذرماه اجرا کردیم. 

وی با بیان اینکه امدادگران سازمان امداد و نجات هلال احمر در ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی سراسر کشور در آماده‌باش قرار دارند، گفت: بیش از ۱۲ هزار امدادگر و نجات‌گر در سراسر کشور برای ارائه خدمات و امدادرسانی به شهروندان در آماده‌باش قرار دارند. در حال حاضر پنج هزار دستگاه خودروی امدادی و ۲۲ فروند بالگرد امدادی در مجموعه هلال احمر آماده ارائه خدمات در شرایط اضطراری هستند.

ولی‌پور از افزایش شمار پایگاه‌های امدادونجات در ایام زمستان خبر داد و گفت: ما ۶۰۰ پایگاه ثابت در سطح کشور داریم که در تمام ایام سال خدمات ارائه می‌کنند اما در فصل سرما ۵۰ درصد به ظرفیت‌های ما در نقاط کوهستانی و محورهای مواصلاتی حادثه خیز اضافه می‌شود و جمعاً ۱۵۳۳ پایگاه و مرکز عملیاتی به مردم خدمات رسانی می‌کنند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه آماده‌باش امدادگران از ابتدای هفته جاری در مناطق و استان‌هایی که احتمال بارش برف و باران در آنها وجود داشت، شروع شده بود، گفت: با توجه به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر تداوم بارش‌ در برخی استان‌ها و نیز روند کاهشی دما، آماده‌باش امدادگران ادامه خواهد داشت.

ولی پور با بیان اینکه لازم است مردم نیز یکسری نکات را مورد توجه قرار دهند، گفت: در هنگام بارش برف و باران لازم است از صعود به ارتفاعات و کوهنوردی پرهیز شود. همچنین حضور در حاشیه رودها و مسیل‌ها نیز به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. همچنین در مورد رانندگان نیز اولا که لازم است از تردد غیرضروری پرهیز کنند و اگر مجبور به تردد هستند حتما در جاده‌ها و گردنه‌های برفگیر زنجیر چرخ به همراه داشته باشند. در محورهای دارای مه‌گرفتگی نیز استفاده از چراغ مه‌شکن و روشن کردن چراغ‌ها حتی در طول روز نیز توصیه می‌شود. 

نظر شما:

security code