ثقتی مدیر کل فرهنگ و ارشاد گیلان در مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان با اشاره به بازگشایی مجدد مجموعه سردار جنگل پس از ۱۷ سال گفت: گیلان با بازگشایی این مجموعه چهاردهمین استان کشور دارای تئاتر شهر است و قول می دهیم هیچ برنامه غیر مرتبطی در این مجموعه برگزار نشود مگر آنکه نفع آن به تئاتری ها برسد

تئاتر مردمی بی تفاوت به معضلات و آسیب های جامعه نیست
کلانشهر: به گزارش ایرنا،در آئین اختتامیه سی و چهارمین جشنواره تئاتر گیلان که با حضور پیشکسوتان و منتقدان تئاتر گیلان و بازیگران، کارگردانان، نمایش نامه نویسان آثار ارائه شده در جشنواره برگزار شد، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: تئاتر مال مردم است و باید در آن نقش آفرین و صحنه گردان باشند، تئاتر مردمی نمی تواند نسبت به معضلات، نارسایی و آسیب های جامعه بی تفاوت باشد.

رضا ثقتی ادامه داد : جامعه نمی تواند به مشکلات فرهنگی دچار باشد و تئاتر نسبت به اوضاع و پیرامون این جامعه بی تفاوت رفتار نماید. گرچه برخی مشکلات اجتماعی می تواند غلط مصطلح باشد اما تئاتر با متنی قوی به شناسایی آسیب ها کمک کرده و فرهنگ سازی می کند.

وی اضافه کرد: ما برای واگذاری تمام مسئولیت ها، اختیارات و قدرت به اهالی تئاتر و نمایش آماده ایم و کوتاهی نمی کنیم، سیاست و رویکرد دولت واگذاری امور به اهالی آن است.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد مجموعه سردار جنگل پس از ۱۷ سال گفت: گیلان با بازگشایی این مجموعه چهاردهمین استان کشور دارای تئاتر شهر است و قول می دهیم هیچ برنامه غیر مرتبطی در این مجموعه برگزار نشود مگر آنکه نفع آن به تئاتری ها برسد.

ثقتی تاکید کرد : باور داریم این مجموعه به رونق تئاتر استان کمک خواهد کرد و برظرفیت های تئاتر استان خواهد افزود.

وی در خصوص کنگره سردار جنگل نیز گفت : شاید این کنگره دارای نواقصی باشد اما برخی از برنامه های این کنگره مانند جشنواره تئاتر خیابانی سردار جنگل، جشنواره سرود آوای جنگل و کنگره ملی شعر سردار جنگل در تقویم جشنواره های ارشاد گیلان ثبت شده و در سالهای آتی هم برگزار خواهد شد.

وی زبان هنر را زبان مشترک همه آراء، افکار و اندیشه ها دانست و خاطر نشان کرد : هنر درختی است که همه می توانند زیر آن تنفس کنند؛ درخت تناوری مانند هنر می تواند مرکز وفاق و همدلی و دوستی و صمیمیت باشد و این درخت را با همه سازو کارها در استان تنومند تر ساخت و از میوه های آن به درستی استفاده کرد. باید دست در دست هم این درخت را آبیاری، نگهداری و پاسداشت کنیم.

 

نظر شما:

security code