مدیرعامل شرکت گاز گیلان، از افزایش مصرف گاز در استان در نیمه نخست آذر خبر داد و گفت: بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه در بخش خانگی و مابقی در بخش های تجاری و صنعتی است.

مصرف روزانه ۱۵ میلیون مترمکعبی گاز در بخش خانگی گیلان
کلانشهر:عیسی جمال نیکویی  از افزایش مصرف گاز در نیمه نخست آذر امسال خبر داد و اظهار کرد: به دلیل برودت هوا روزانه ۲۴ تا ۲۶ میلیون مترمکعب مصرف گاز در استان گیلان داشتیم.

وی عمده مصرف گاز را در بخش خانگی دانست و افزود: بیش از ۱۵ میلیون مترمکعب مصرف گاز روزانه در بخش خانگی و مابقی در بخش های تجاری و صنعتی است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان، با اشاره به افزایش ۱۶ درصدی مصرف گاز در مدت مذکور نسبت به مدت مشابه سال گذشته، خاطرنشان کرد: به دنبال این افزایش مصرف ناچار شدیم گاز مصرفی نیروگاه ها و کارخانه‌های سیمان و فولاد را صفر کنیم.

جمال نیکویی از مصرف هفت و نیم میلیارد مترمکعبی گاز توسط مشترکین گیلانی در سال گذشته خبر داد و گفت: نیروگاه های گیلان با ۳۸ درصد در رده اول مصرف گاز در استان قرار دارند و پس از آن حوزه خانگی با ۳۴ درصد، حوزه صنعت با ۱۰ درصد، حوزه ایستگاه های CNG با پنج درصد و سایر حوزه ها با ۱۳ درصد قرار دارند.

وی استاندارد دمای آسایش در خانه را ۲۱ درجه سانتی گراد عنوان کرد و ادامه داد: این دما در خانه‌های گیلانی ها، در حال حاضر ۲۵ درجه سانتی گراد است.

مدیرعامل شرکت گاز گیلان با بیان اینکه کاهش یک درجه‌ای دما می‌تواند باعث صرفه جویی حدود شش درصدی مصرف گاز شود، اضافه کرد: استانداردسازی منازل برای نگهداشت گرما و جلوگیری از هدررفت انرژی اهمیت دارد.

وی از همه مشترکین گاز درخواست کرد تا همانند سال های گذشته با مدیریت مصرف گاز و رعایت دمای آسایش و استفاده از لباس های مناسب و ضخیم تر در ایام سرما، ضمن کاهش هزینه های خانوار، شرایط را برای توزیع پایدار و مطمئن گاز در فصل زمستان برای تمام نقاط استان فراهم کنند.

نظر شما:

security code