عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: اغتشاش‌گرانی که داعش صفت به جان مردم افتادند و رعب و وحشت ایجاد کردند و با قصاوت و خشونت تمام، مردم مظلوم را می‌کشند و بی رحمانه با آن‌ها برخورد می‌کنند قطعاً مستحق اعدام هستند.

حمایت عضو مجلس خبرگان از اعدام محسن شکاری / کعبی: معترضان صفات داعشی دارند
کلانشهر : به گزارش فارس: حجت السلام عباس کعبی عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری، با اشاره به حکم اعدام محسن شکاری از معترضان حوادث اخیر تهران اظهار کرد: اغتشاشات خشونت آمیز اخیر که توام با خشونت و تخریب اموال عمومی و اموال شخصی مردم بود و رعب و وحشت ایجاد کرده است، قطعاً مصداق محاربه و فساد فی الارض است.

وی افزود: حضرت امام راحل (ره) در«تحریرالوسیله» فصل ششم در حد محارب می فرمایند: « هو کلّ من جرّد سلاحه أو جهّزه لإخافة الناس ‏‎ ‎‏وإرادة الإفساد فی الأرض؛فی برّ کان أو فی بحر،فی مصر أو غیره،لیلاً أو ‏‎ ‎‏نهاراً.ولا یشترط کونه من أهل الریبة مع تحقّق ما ذکر،ویستوی فیه الذکر ‏‎ ‎‏والاُنثی،وفی ثبوته للمجرّد سلاحه بالقصد المزبور مع کونه ضعیفاً لا یتحقّق من ‏‎ ‎‏إخافته خوف لأحد،إشکال بل منع.نعم،لو کان ضعیفاً لکن لا بحدّ لا یتحقّق ‏‎ ‎‏الخوف من إخافته . . .» یعنی محارب کسی است که سلاحش را بکشد و یا صرفاً به خاطر ایجاد رعب و وحشت در میان مردم آماده کند و ارائه افساد در زمین است. این ارائه افساد در زمین توضیحی برای رعب و وحشت و کشاندن سلاح است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: بنابراین هرکسی سلاح گرم و سرد خود را بکشد و رعب و وحشت ایجاد کند و تخریب اموال خصوصی و عمومی کند، حتی اگر آدم نکشته باشد، این محارب و مفسد فی‌الارض شناخته می‌شود. چه در خشکی باشد یا در دریا در شهر یا روستا؛ شرط نیست که این محارب حتما جزو اشرار و سارقان مسلح باشد، زن و مرد هم در آن یکسان هستند.

حجت السلام کعبی ادامه داد: در واقع باید صدق اخافه کند، صدق اخافه یعنی قدرت نمایی کند. آن کسی که اعدام شد، هم قدرت نمایی کرده است، هم سد راه مردم بیگناه شده بود و هم اسلحه کشیده بود و هم ماشین ها را خراب می کرد و هم آتش می زد و این حتما مصداق محارب و مفسد فی الارض است و باید اعدام شود.

وی خاطر نشان کرد: در این زمینه از رسول اکرم(ص) روایتی در باب تحریم قتل در وسائل الشیعه ذکر شده است که کسی که اغتشاش کند و یا به اغتشاشگر پناه دهد یا اگر اغتشاش او منجر به قتل شود، پیامبر و فرشتگان او را لعنت می کنند و در شمشیر و صورت ها حک شده است که رسول و فرشتگان کسی را که اغتشاش خشونت آمیز می کند و اغتشاش او منجر به قتل و خون ریزی می شود را لعن می کنند.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: این اغتشاش‌گرانی که داعش صفت به جان مردم افتادند و رعب و وحشت ایجاد کردند و با قصاوت و خشونت تمام، مردم مظلوم را می کشند و بی رحمانه با آن ها برخورد می کنند قطعاً مستحق اعدام هستند و مصداق هم محارب و هم مفسد فی الارض هستند و نظام اسلامی باید مقتدرانه با این محاربین و مفسدین برخورد کند و امنیت و آرامش را به جامعه باز گرداند.