دمای هوا در گیلان تا ۸ درجه کاهش می‌یابد


۱۴۰۱/۰۹/۲۳ - ۱۶:۳۳ | کد خبر: ۲۹۱۳۸ چاپ

کارشناس هواشناسی گیلان اعلام کرد:با ورود جریانات شمالی به استان از فردا تا شنبه آینده به تدریج شاهد ابرناکی و کاهش پنج تا هشت درجه‌ای دما در استان خواهیم بود.

دمای هوا در گیلان تا ۸ درجه کاهش می‌یابد
کلانشهر: سمانه نگاه با بیان اینکه بیشترین کاهش دما طی این مدت، برای شنبه هفته آینده پیش‌بینی شده‌است، افزود: طی ۲۴ ساعت گذشته نیز بیشترین دما در سطح استان مربوط به منجیل با ۱۷ درجه و سردترین نقطه گردنه حیران با ۲ درجه گزارش شده‌است.

وی با بیان اینکه امروز "چهارشنبه" در ارتفاعات گیلان وزش باد گرم حاکم است که از فردا متوقف می شود، اظهار کرد: این باد گرم به صورت موقتی و شدید ارتفاعات و دامنه ها را فرا می گیرد اما از فردا پنجشنبه با شمالی شدن جریانات سطح زمین، شرایط برای وزش باد شمالی در برخی نقاط موقتی و شدید به تدریج بارندگی در استان فراهم می‌شود.

کارشناس هواشناسی گیلان با اشاره به پیش‌بینی افزایش ارتفاع موج از فردا در استان بیان داشت: فعالیت‌های دریایی برای امروز و فردا مناسب بوده اما برای جمعه و شنبه با افزایش ارتفاع موج تا ۶۰ سانتی متر فعالیت‌های دریایی با احتیاط مناسب است.

هوای استان گیلان امروز قسمتی ابری تا ابری، گاهی کاهش ابر در برخی نقاط وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها موقتی و شدید فردا "پنجشنبه" نیمه ابری، ابری و مه آلود، وزش باد گاهی نقاط موقت و شدید و بارش پراکنده باران پیش بینی شده است.

هوای استان گیلان طی سه روز گذشته آفتابی با افزایش دما همراه بود.