خطیب جمعه‌ی رشت: اتهام رعایت نشدن حقوق زنان در ایران صرفا وسیله ایی برای باج خواهی و اعمال فشار است.

«زن، زندگی، آزادی» شعار صهیونیست هاست/ اخراج ایران از کمیسیون مقام زن به ضرر نیست بلکه پیروزی است

کلانشهر: نماینده ی ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه‌ی رشت با افشای ترفند‌های دنیا استکبار علیه ایران به بهانه‌های مختلف از جمله رعایت نشدن حقوق زنان و حقوق بشر در ایران به تشریح رفتار کشور‌های غربی با زنان پرداخت و گفت: طبق نوشته‌های روزنامه‌های غربی در ایالات متحده، سالانه ۱۵ هزار زن در این کشور قاچاق می‌شود و بیشترین زن زندانی جهان در زندان‌های آمریکا محبوس هستند. 

آیت الله فلاحتی همچنین با استناد به آمار منتشر شده در روزنامه‌ی گاردین به ناپدید شدن ۲۲۲ کودک پناهجوی کشور‌های اسلامی اعم از عراقی و سوری در انگلستان اشاره کرد و افزود: این کودکان به زور از مادرانشان جدا شده اند و هنوز از سرنوشت آنان خبری در دست نیست. 

وی اضافه کرد: چگونه این کشور‌ها می‌توانند مدعی حقوق زن و بشر در دنیا باشند و ایران اسلامی را که اکنون فقط ۳۰ هزار زن پزشک متخصص در آن فعالیت می‌کند و حدود ۶۰ درصد پذیرفته شدگان دانشگاه‌های آن زن هستند را ناقض حقوق زن معرفی نماید. 

وی تاکید کرد که منظور غرب از آزادی‌های زنان صرفا ولنگاری و بهره برداری جنسی از زنان است و این هدف شوم را با ترفند‌های به ظاهر قانونی به افکار عمومی القاء می‌کنند. 

آیت الله فلاحتی در ادامه به اعمال بیش از هزار و ۸۰۰ تحریم اقتصادی و سیاسی توسط نظام سلطه علیه ایران اشاره کرد و افزود: آیا این تحریم‌ها که به عناوین مختلف در سال‌های اخیر بر ملت تحمیل شده، جامعه‌ی زن و کودک ما را تحت تاثیر قرار نداده؟ تحریم کنندگان چگونه می‌توانند مدعی حقوق زن و کودک در جامعه باشند؟ رسول فلاحتی

نماینده ی ولی فقیه در گیلان در بخش دیگری از سخنان خویش با محکوم کردن رفتار دولت آلمان مبنی بر حمایت و ساماندهی گروه‌های مختلف مخالف ایران و ایجاد تجمعات ۲ تا ۳ هزار نفری در این کشور، گفت: در آشوب‌های اخیر پرچمداری شیطان بزرگ به آلمان واگذار شد و این کشور که خود به عناوین مختلف تحت فشار ایالات متحده قرار دارد امروز صحنه گردان بازی دشمنی با ایران شده و مطیع اوامر آمریکای جهان خوار شده است. 

خطیب جمعه‌ی رشت همچنین با گرامیداشت ۲۷ آذر، روز وحدت حوزه‌ی و دانشگاه، به مواهب این وحدت در راه نیل به تعالی جامعه پرداخت و اضافه کرد: امروز ایران اسلامی به چیزی جز تعالی و کمال نمی‌اندیشد و این مهم در بستر وحدت حوزه و دانشگاه میسر خواهد شد. 

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خویش بر لزوم حمایت از طرح‌های خلاقانه‌ی جوانان بسیجی برای برون رفت از مشکلات و بهره گیری بهینه از منابع خدادادی استان تاکید کرد و افزود: تنها راه تحقق توسعه‌ی پایدار در کشور، اتکاء به پشتکار و خلاقیت جوانانی ست که با تمام وجود برای سربلندی و سرافرازی این مرز و بوم تلاش می‌کنند. 

امام جمعه‌ی رشت در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به نشست تخصصی روزگذشته‌ی سازمان جهاد کشاورزی استان درخصوص مدیریت منابع آب کشاورزی گفت: موارد مطرح شده در این نشست زمینه ساز ارایه‌ی راهکار‌هایی ست که در بستر تعامل بهره برداران و کارشناسان حوزه‌ی کشاورزی می‌تواند به مدیریت بهینه و افزایش بهره وری در حوزه‌ی کشاورزی منتهی شود و از بروز تنش‌های احتمالی در فصل زراعی آینده پیشگیری کند.