شاپرک: دامنه com. را به ir. تغییر دهید

واکنش فعالین فین‌تک به نامه شاپرک درباره تغییر دامنه com به ir: نگران‌کننده است


۱۴۰۱/۰۹/۲۷ - ۱۳:۴۳ | کد خبر: ۲۹۲۶۸ چاپ

شرکت شبکه الکترونیکی پرداخت کارت (شاپرک) در نامه‌ای به شرکت‌های پرداخت‌یار اعلام کرد با توجه به احتمال مسدود شدن دامنه‌های دات کام، پرداخت‌یارها تا ۳ دی فرصت دارند سایت خود را به دامنه ir منتقل کرده و نتیجه را به شاپرک اعلام کنند.

واکنش فعالین فین‌تک به نامه شاپرک درباره تغییر دامنه com به ir: نگران‌کننده است
کلانشهر: میلاد جهاندار، مدیرعامل پرداخت‌یار باهمتا و دبیر سابق انجمن فین‌تک در همین رابطه به دیجیاتو گفت حق انتخاب دامنه از بدیهیات فعالیت یک کسب و کار است: «رسیدن به مرحله‌ای که رگولاتوری حتی در انتخاب نام دامنه هم دخالت کند درجه‌ای از رگولاتوری است که در هیچ کشوری اجرا نمی‌شود!»

او گفت این حق اولیه کسب و کار است که دامنه خود را انتخاب کند: «ما به عنوان پرداخت‌یار ترجیح می دهیم با این تصمیم همراه نشویم. چنین موضوعی صرفا روی پرداخت‌یارها اثر ندارد و در نهایت همه کسب‌وکارهای فناوری را درگیر خواهد کرد.»

«محمدمهدی شریعتمدار»، رئیس هیئت مدیره انجمن فین‌تک نیز در واکنش به نامه شاپرک به دیجیاتو گفت: «این جابجایی به طور جدی مشتریان پرداخت‌یارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.»

شریعتمدار گفت با این رویکرد بعید است پرداخت‌یارها حاضر به اجرای این تصمیم شوند. او تصمیمات ناگهانی شاپرک را نگران کننده اعلام کرد و گفت: «فکر نمی‌کنم با این شیوه پرداخت‌یارهای جدید یا حتی قدیمی هم قادر به ادامه فعالیت باشند.»