فیبرنوری بر روی 6 خط انتقال برق و فوق توزیع گیلان نصب می شود

در راستای ایجاد سیستم‌های حفاظتی و رویت پذیری و تبادل بهتر اطلاعات، پروژه نصب فیبرنوری بر روی 6 خط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای گیلان به طول 47 کیلومتر اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، مهندس بیژن، مجری طرح خطوط معاونت طرح وتوسعه شرکت سهامی برق منطقه‌ای گیلان در خصوص پروژه نصب فیبرنوری، اظهار کرد: پروژه نصب فیبرنوری با استفاده از نظرات و کارشناسی‌های انجام شده در معاونت‌های بهره برداری و طرح و توسعه بر روی خطوط اولویت‌بندی شده طرح جامع مخابراتی اجرا خواهد شد. 

وی با بیان اینکه عملیات احداث خطوط فیبر نوری شامل تامین تجهیزات، نصب و سیم کشی می‌باشد، افزود: تامین تجهیزات و انتخاب پیمانکار اجرایی پروژه انجام شده و عملیات اجرایی نصب سیم محافظ OPGW   بر روی برخی از خطوط انتقال و فوق توزیع شرکت برق منطقه‌ای گیلان به طول تقریبی 47 کیلومتر طی روزهای آتی انجام خواهد شد.

مجری طرح خطوط با بیان اینکه فیبر نوری بستر لازم برای تبادل سریع و باکیفیت اطلاعات را مهیا می‌کند، گفت: پروژه نصب فیبرنوری بر روی خط 63کیلوولت نفوت - صومعه سرا به طول 7 کیلومتر، خط 63 کیلوولت رشت شمالی - مقدم به طول 11 کیلومتر، خط 63 کیلوولت بی بی حوریه - کاویان به طول 10 کیلومتر، خط 230 کیلوولت رشت شمالی - نیروگاه گیلان به طول 11 کیلومتر، خط 63 کیلوولت سیادتی - نفوت به طول 7 کیلومتر و خط 63 کیلوولت تغذیه کننده پست فشتال سیاهکل به طول 1 کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی در خصوص اهداف به کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق گفت: دریافت اطلاعات از نیروگاه‌ها و پست‌های در دست بهره‌برداری، ضرورت اتوماسیون شبکه توزیع و فوق توزیع به خصوص در مناطق حساس شبکه و جلوگیری از خاموشی‌های ناخواسته، برنامه‌ریزی دقیق به منظور بهره‌برداری صحیح از پست‌ها و نیروگاه‌ها و اعمال هماهنگی و کنترل فرکانس شبکه چه در بخش تولید و چه در بخش انتقال از اهداف به کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق است. 

مجری طرح خطوط افزود: مانیتورینگ شبکه انتقال و فوق توزیع، برقراری ارتباط بین دیسپاچینگ فوق توزیع اصلی با سایر دیسپاچینگ‌های فرعی، برقراری ارتباطات به منظور پوشش مخابراتی و اتصال آن‌ به کلیه دیسپاچینگ‌های منطقه‌ای و دیسپاچینگ ملی و افزایش بهره‌وری از طریق انتقال اطلاعات از دیگر اهداف به کارگیری شبکه فیبر نوری در شبکه برق است. 

بیژن ابراز امیدواری کرد: با اجرای پروژه نصب فیبرنوری بر روی خطوط و انتقال داده با سرعت بالا و ایجاد بستر مناسب، نتایج چشمگیر در پیشبرد اهداف شرکت حاصل شود.

گفتنی است؛ مبلغ لازم برای اجرای این پروژه، حدود  3.302.970.000  ریال برآورد شده است.

نظر شما:

security code