آمار تکراری و فاجعه بار از کشتار جمعی در جاده های ایران؛

فوت ١١ هزار و ٧٣٤ نفر در تصادفات در ٧ ماه اول امسال


۱۴۰۱/۰۹/۲۹ - ۱۱:۰۱ | کد خبر: ۲۹۳۳۳ چاپ

رییس پلیس راهور فراجا گفت: ۴۳ درصد از فوتی‌های تصادفات در بیمارستان‌ها جان خود را از دست می‌دهند.

 فوت ١١ هزار و ٧٣٤ نفر در تصادفات در ٧ ماه اول امسال
کلانشهر:سردار سیدکمال هادیانفر، رییس پلیس راهور فراجا صبح امروز در نشست خبرى خود با خبرنگاران اظهار کرد: ٤٣ درصد افرادى که تصادف مى کنند در بیمارستان فوت مى کنند و این عدد اصلا عدد خوبى نیست.

وی ادامه داد: در تمام دنیا اینگونه است که باید چنین افرادى در بیمارستان نجات پیدا کنند و تشخیص و رسیدگى درست انجام شود.

سردار هادیانفر گفت: در ٧ ماه اول سال ١٤٠٠ در حوزه درون و برون شهری، ١٠ هزار و ٢٥٦ نفر جان خود را از دست دادند اما امسال این عدد به ١١ هزار و ٧٣٤ نفر رسیده یعنى یعنی ١٤٧٨ نفر افزایش فوت داشتیم.

وی گفت: نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش تردد در راه‌ها را داشته‌ایم، ۳۲ درصد از این ترددها مربوط به خودروهای سواری است.

هادیانفر تصریح کرد: بر اساس قانون ما مسئول رسیدگی به تصادفات هستیم. امروزه ۵۱ درصد از تصادفات در دم فوتی دارند و باید نقش سازمان‌های دخیل در این امر بررسی شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: ۶ درصد از فوتی‌های تصادفات در حین انتقال جان خود را از دست می‌دهند، این موضوع امکان دارد به دلیل نبود بالگرد و آمبولانس و یا دور بودن مراکز درمانی باشد.

هادیانفر بیان کرد: دولت توجه‌ای که باید در حوزه تصادفات داشته باشد را ندارد و این افزایش ۱۴ درصدی فوتی‌ها در ۱۲ سال گذشته بی‌سابقه بوده است!

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: ما درخواست داریم دولت سیزدهم به مقوله تصادفات رانندگی توجه کند و پشتوانه مالی برای مواردی مانند رفع نقاط حادثه خیز و سایر موارد در نظر بگیرد.

وی تاکید کرد: پلیس هیچ درآمدی برای کارکنان از جرایم رانندگی ندارد و این پول یه صورت کامل به خزانه واریز می‌شود.

‎سردار هادیانفر گفت: کسانی که در سیستم نمره منفی دارند و به حد نصاب می‌رسد، به عنوان فاقد گواهینامه معرفی می‌شوند و قانون با آن‌ها برخورد می‌کند.

‎وی ادامه داد: کسانی که جدید گواهینامه دریافت می‌کنند، نیاید در جاده رانندگی کنند ‌ بیمه به آن ها هیچ خسارتی پرداخت نمی‌کند. ۱۳۴ هزار نفر مشمول جرایم بالای ۱ میلیون تومان هستند و به همکاران ابلاغ کرده ایم کسانی که بیش از ۳ میلیون تومان جریمه دارند و با خانواده نیستند را توقیف کنند.
رئیس پلیس راهور فراجا تاکید کرد: دارندگان موتورسیکلت درخواستشان فراهم کردن شرایط راحت تر جهت دریافت گواهینامه است و این شرایط به زودى اطلاع رسانى مى شود. این خبر خوشى براى موتورسواران است و انشالله در کشور عملیاتى شود و با کاهش فرایند و اصلاح قیمت این افراد بتوانند گواهینامه دریافت کنند.

هادیانفر با بیان اینکه ۱۸ درصد خدمات پلیس راهور نسبت به سال قبل افزایش داشته است، بیان کرد: چیپ و یا قطعه الکترونیکی را از پشت گواهینامه‌ها حذف کردیم تا وابستگی ارزی را کم کنیم.

رئیس پلیس راهور خاطرنشان کرد: اگر واردات آزاد شود یک رقابتی بین خودروی داخلی با خارجی ایجاد می‌شود و خودروسازان داخلی به دنبال ارتقا کیفیت خودروها می‌روند.

وی ادامه داد: افرادی که خودروهای چینی میخرند و آنهایی که خودروی چینی وارد می‌کنند در آینده دچار مشکل می‌شوند چراکه این شرکت‌ها نمی‌توانند قطعات این خودرو تولید کنند و افرادی که این خودروها را می خرند ماه‌ها دنبال یک چراغ جلو هستند!

هادیانفر تصریح کرد: اگر آموزشگاه رانندگی شهریه‌های خود را کاهش دهد ما هم ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش آنها را افزایش می‌دهیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گفت: اگر به موضوع اسقاط خودرو و ساخت پارکینگ‌ها توجه نکنیم تهران هم مثل موسکو می‌شود که فاصله مرکز شهر تا فرودگاه ۱۲ ساعت طول بکشد

هادیانفر تصریح کرد: باید مطالبه گری شود چرا ساختمان های شهری تبدیل به مراکز تجاری شده اند و یک ساختمان مسکونی در پشت بامش فود کورت و دیگر موارد تجاری راه اندازی شده است، این برهم زدن مبلمان شهری باعث ترافیک می‌شود.