امام جمعه رشت با اشاره به اعتراضات اخیر؛

تعداد اندکی از مردم فریب خوردند


۱۴۰۱/۱۰/۰۲ - ۱۵:۰۱ | کد خبر: ۲۹۴۶۹ چاپ

فلاحتی امام جمعه رشت گفت:بصیرت و آگاهی ملت ایران باعث شکست همه توطئه‌های دشمنان شده و پس از این نیز تمامی نیرنگ‌ها و دروغ‌های بزرگ آنان خنثی خواهد شد.

تعداد اندکی از مردم فریب خوردند
کلانشهر : به گزارش ایرنا، آیت‌الله رسول فلاحتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رشت اظهار کرد:دشمنان با دروغ‌های بزرگ قصد فریب ملت ایران را داشته و دارند و در چند ماه اخیر نیز شاهد حجم زیادی از توطئه‌ها بودیم که بر مبنای آن اغتشاشات را رقم زدند اما ماندگار نبود و همه نیرنگ‌های آنان خنثی شد.

وی گفت: با توجه به اینکه مردم دروغ بزرگ را بهتر قبول می‌کنند، برخی از افراد و همچنین رسانه‌های استکبار جهانی با شایعات و دروغ‌های بزرگ قصد فریب مردم را داشتند و گرچه تعداد اندکی از مردم فریب خوردند اما اکثر قریب به اتفاق ملت ایران هوشیارند و این دروغ‌ها را باور نکرده و نمی‌کنند.

اغتشاشات اخیر باعث شد افراد فتنه‌گر و آتش‌های زیر خاکستر که خود را بین مردم پنهان کرده بودند نشان دهند.

وی عنوان کرد: این اغتشاشات موجب شد افراد فتنه‌گر و آتش‌های زیر خاکستر که خود را بین مردم پنهان کرده بودند خود را نشان دهند و در مقابل توده‌های معتقد و دیندار در مسیر باقی ماندند.

نماینده ولی فقیه در گیلان افزود:یکی از سران فتنه چند ماه قبل از اغتشاشات بحث جانشینی رهبری را مطرح کرد و پس از آن نیز نیویورک تایمز نوشت که مقام معظم رهبری دچار بیماری صعب العلاج شده و پس از مدتی به بهانه فوت مهسا امینی ادعا کردند که گشت ارشاد و نیروی انتظامی او را کشته و وقایع بعدی را رقم زدند و موجب شدند برخی از اقشار مردم و حتی تعدادی از روحانیون نیز در این خصوص جبهه گرفته و دروغ‌های بزرگ آنان را باور کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب فرمودند که دشمن دروغ بزرگ می‌گوید چون دروغ شیوه دشمن است چنانکه در جریان این اغتشاشات دروغ‌های فراوان در خصوص کشته شدن افراد توسط نیروهای انتظامی،تعطیلی بازار و اعتصابات سراسری از سوی رسانه های معاند برای تحت تاثیر قراردادن افکار عمومی منتشر شد.

آیت‌الله فلاحتی همچنین به سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره با تسلیت سالروز شهادت بانوی بزرگ جهان و بانوی بزرگ عالم بشریت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد:حضرت فاطمه زهرا (س) پس از پیامبر اکرم حضرت محمد (ص) و حضرت علی (ع)، برجسته‌ترین انسان عالم بشریت است و بهترین الگو برای زنان جهان به خصوص بانوان ایران اسلامی است.

وی عنوان کرد:ساختار زندگی حضرت به گونه ای بود که تمام ابعاد زندگی ایشان الگویی برای همه از جمله بانوان است و افتخار می کنیم که زنان و مردان ما ایشان را الگوی خود قرار می دهند.

امام جمعه رشت در ادامه خطبه‌های این هفته نماز جمعه به در پیش بودن میلاد حضرت عیسی(ع) اشاره و اضافه کرد:چهارم دی ماه میلاد حضرت عیسی (ع) است که این روز را به تمامی آزادگان و موحدان جهان تبریک می‌گویم. ما مسلمانان با دین مسیحیت در خصوص اعتقاد به خدای یگانه و پرستش خدواند اصول مشترک داریم که از جمله آنها توحید و اجتناب از خدایان موهوم و جعلی است.

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه تعهد به اخلاق و مبارزه با ظلم و جهل و فقر از دیگر اصول مشترک ادیان الهی است، افزود : نگاه و احترام ما به حضرت عیسی(ع) به همان میزانی است که مسیحیان به ایشان احترام می گذارند.