مشاهدات میدانی حاکی از آن است که قیمت برخی محصولات همچون پیاز و خیار در بازار در چند وقت اخیر بیشترین افزایش قیمت را داشته‌اند.

بازار صیفی جات داغ شد/خیار و پیاز در صدر افزایش قیمت
کلانشهر: بر اساس مشاهدات میدانی از مغازه‌های سطح شهر تهران قیمت هر کیلو  گوجه فرنگی ۱۲ تا ۱۳ هزار تومان، پیاز ۱۵ تا ۲۴ هزار تومان، سیب زمینی ۱۹ هزار تومان، خیار ۱۰ تا ۲۸ هزار تومان، پرتقال جنوب ۱۵ هزار تومان،   پرتقال شمال ۱۰ تا ۱۷ هزار تومان، سیب ۳۷ تا ۴۹ هزار تومان،   نارنگی ۱۷ تا ۲۸ هزار تومان، انار ۲۸ هزار تومان، خرمالو ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، انگور ۲۵ هزار تومان، لیموشیرین ۲۸ تا ۳۹ هزار تومان، موز ۴۸ تا ۶۸ هزار تومان و کیوی ۲۹ هزار تومان است.

گفتنی است پیاز و خیار صدرنشین افزایش قیمت در بازار صیفی جات در چند وقت اخیر هستند. افزایش قیمتی که مسئولان مربوطه علت آن را صادرات و سردی هوا عنوان می‌کنند.

رئیس‌اتحادیه بارفروشان چندی پیش به ایسنا اعلام کرد که صادرات پیاز علت افزایش قیمت این محصول کشاورزی شده بود که با کشاورزان هماهنگی به عمل آمده تا نصف بار در داخل و نصف دیگر به صادرات اختصاص داده شود.

رئیس‌اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی نیز علت افزایش قیمت برخی محصولات را سردی هوا دانست و اعلام کرد که در فصل سرد محصولات دیرتر به عمل می‌آیند و کرایه حمل و نقل، دستمزد و ... نیز افزایش می‌یابد و همین امر قیمت محصولات را بالاتر می برد.

نظر شما:

security code