به هیچ وجه گوشی خود را روی تخت شارژ نکنید


۱۴۰۱/۱۰/۰۶ - ۱۶:۲۸ | کد خبر: ۲۹۶۲۰ چاپ

 آتش‌نشانان هشدار جدیدی درباره خطرات شارژ تلفن‌های همراه در رخت‌خواب صادر کردند.

به هیچ وجه گوشی خود را روی تخت شارژ نکنید
کلانشهر : پس از وقوع آتش‌سوزی در خانه‌ای در تاین‌ساید، آتش‌نشانان بریتانیایی هشدار جدیدی درباره خطرات شارژ تلفن‌های همراه در رخت‌خواب صادر کردند.

هفته گذشته آتش نشانان به تماسی مبنی بر آتش سوزی خانه پاسخ دادند. در خانه‌ای دو طبقه در خلیج ویتلی، آتش سوزی در یک اتاق خواب در طبقه اول رخ داده بود.

بعداً مشخص شد که این آتش سوزی از شارژری که روی تخت مانده بود ناشی و وقتی دمای تلفن افزایش یافته منجر به اشتعال آن شده است.

کارن سوادی، مدیر پیشگیری سازمان آتش نشانی، گفت: هر چیزی که دارای المنت گرمایشی باشد باید به دیوار وصل شود. باید از جایگزین‌های ارزان‌تر برای شارژر‌ها اجتناب شود؛ زیرا آن‌ها آزمایش‌های ایمنی آتش سوزی مشابهی انجام نمی‌دهند.

در ماه نوامبر، مادری که خانه اش به دلیل آتش‌سوزی ویران شد، نسبت به گذاشتن شارژر‌های تلفن در طول شب به برق هشدار داد. دونا سیمز، ۴۰ ساله، اهل گلاسکو، ساعت ۸ شب در حال صرف شام با همسرش محمد بود که زنگ آتش‌سوزی خانه به صدا درآمد.

او در این لحظه با عجله به طبقه بالا رفت و متوجه شد که در اتاق خواب پسر ۱۳ ساله اش، کن، آتش سوزی رخ داده است. این آتش سوزی از یک شارژر تلفن که در کنار تخت پسر بچه وصل شده بود، شروع شد و در نهایت تمام محتویات خانه را از بین برد.