رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی گیلان خبر داد:

انجام بیش از 26 هزار مورد امدادرسانی در طرح امداد تابستانی در گیلان


۱۳۹۸/۰۵/۱۳ - ۱۳:۴۵ | کد خبر: ۲۹۷۶ چاپ
انجام بیش از 26 هزار مورد امدادرسانی در طرح امداد تابستانی در گیلان

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی گیلان از انجام 26 هزار و 968 مورد امدادرسانی از ابتدای طرح امداد تابستانی تاکنون در گیلان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، پیمان اسدی در گفت و گو با ایسنا- منطقه گیلان، اظهار کرد: با شروع طرح امداد تابستانی همزمان با شروع تعطیلات تابستانی در این فصل و افزایش سفر‌ها به گیلان به جهت استفاده از دریا و آب و هوای مطلوب در این استان، ترافیک و تردد در جاده‌های استان افزایش می‌یابد لذا جهت پیشگیری و افزایش آمادگی جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی، اورژانس‌ 115 در راستای ارائه خدمات مطلوب و کاهش زمان حضور آمبولانس بر بالین مصدومان و مددجویان احتمالی و همچنین ایجاد امنیت خاطر مسافران و شهروندان در آماده باش کامل بوده و با همکاری سایر ارگان های امدادرسان خدمات مورد نیاز را ارائه خواهند کرد.

وی افزود: در طرح امداد تابستانی امسال 450 پرسنل شامل پزشک، پرستار، تکنسین و کارشناس در واحدهای عملیات و مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ جهت خدمت رسانی مطلوب به مسافران در آماده باش بوده تا در زمان وقوع حوادث، به مصدومان امدادرسانی کرده و در صورت نیاز به نزدیکترین مراکز درمانی انتقال دهند.

اسدی با اشاره به فعالیت 25 طرح امدادتابستانی در سواحل دریای خزر، تصریح کرد: امسال نیز به منظور ارتقاء سطح امداد رسانی و افزایش آمادگی جهت پاسخگویی به حوادث احتمالی در سواحل دریای خزر، فوریتهای پزشکی در 25 نقطه از دریای خزر در طرح های ساحلی مستقر بوده و آماده ارائه خدمات فوریتهای پزشکی به مسافرینی که سواحل دریا را جهت تفریح انتخاب کرده اند هستند .

وی مجموع ماموریت‌های فوریت‌های پزشکی انجام شده در طرح تابستانی امسال از ابتدای طرح تاکنون را 26هزار و 968مورد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ماموریت‌ها 16 هزار و 911مورد شهری و 10هزار و 44 مورد جاده‌ای و 13 مورد بین مراکز درمانی بوده است.

رییس اورژانس استان، تعداد ماموریت های انجام شده در کمپ های سلامت تابستانی را 242 مورد تاکنون عنوان کرد و افزود: این تعداد ماموریتها شامل امدادرسانی در خصوص حوادث غرق شدگی و مراجعات مردمی جهت دریافت سایر اقدامات فوریتهای پزشکی بوده و از این تعداد 70 مورد حادثه خارج از طرح های سالم سازی دریا و رودخانه ها بوده است.

وی به مسافران توصیه کرد: طرح های سالم سازی دریا را برای شنا کردن انتخاب کنند، همواره مراقب کودکان خود بوده و آنها را رها نکنند. آگاه باشند که شنا در دریا نسبت به شنا در استخر سخت تر بوده و مهارت بالایی می خواهد .

اسدی در خصوص حوادث ترافیکی نیز بیان کرد: بیشتر تصادفات در اثر خستگی و خواب آلودگی روی می دهد رانندگان در صورتی که خسته هستند استراحت کنند و حین رانندگی در مسیر هایی که آشنایی کافی ندارند با احتیاط و رعایت قوانین راهنمایی رانندگی انجام دهند.

 طرح امداد تابستانی همزمان با کل کشور در تاریخ 11 خرداد ماه شروع شدو تا 6 مهر ادامه دارد.

نظر شما:

security code