معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در مورد واکسن‌های کووید-۱۹ همان طور که بارها توسط کارشناسان و متخصصان بیان شده، از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی‌کند، اما فرد با زدن واکسن به فاز حاد و کشنده کمتر خواهد رفت.

 نزدیک شدن به روزهای اوج کرونایی و التیامی به نام واکسن
کلانشهر:چند وقتی است که با گسترش بیماری کرونا در اروپا، آمریکا و چین، احتمال ورود مجدد موج کرونا در کشور پررنگ تر شده و کارشناسان تنها راه نرسیدن به شرایط بحرانی شیوع را تزریق واکسن می‌دانند.

به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی در حال حاضر تمامی انواع واکسن‌ها در مراکز جامع سلامت خراسان جنوبی موجود بوده و محدودیتی نیز در تامین آن وجود ندارد.

مجید شایسته، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در مورد سویه جدید کووید-۱۹ اطلاعات دقیقی در دست نیست و با توجه به اطلاعات کشور ژاپن در یک روز موارد جدید بیماری حدود ۲۰۰ هزار و موارد فوتی ۴۰۰ نفر گزارش شده که قابل استناد برای کشور ما  نخواهد بود.

وی افزود: در مورد واکسن‌های کووید-۱۹ همان طور که بارها توسط کارشناسان و متخصصان بیان شده، از ابتلا به بیماری پیشگیری نمی‌کند، اما فرد با زدن واکسن به فاز حاد و کشنده کمتر خواهد رفت.

شایسته ادامه داد: در مورد دز چهارم نیز وزارت بهداشت در ماه‌های قبل توصیه به تلقیح واکسن برای افزایش سطح ایمنی افراد کرده بود و در شرایط کنونی نیز همان بوده و بر آن تاکید شده است.

وی بیان کرد: تمامی مراکز بهداشتی در سطح استان در شیفت کاری تلقیح واکسن انجام می‌دهند و واکسن‌های سینوفارم، اسپایکوژن، برکت پلاس و نورا در استان موجود است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار کرد: باتوجه به افزایش شیوع کرونا در کشورهای دیگر، استفاده از ماسک در کلاس‌های درس، تکمیل واکسیناسیون کرونا، ضد عفونی و گند زدایی سطوح آلوده، تهویه مناسب مخصوصا در فضای سربسته و آموزشی حائز اهمیت است.

شایسته یادآور شد: افراد بالای ۱۸ سال که بیشتر از شش ماه از آخرین نوبت ترزیق واکسن آن‌ها گذشته است، یک نوبت دیگر تزریق واکسن را انجام دهند.

رعایت مسائل بهداشتی، استفاده از ماسک و تزریق و تکمیل دزهای واکسن، مهم ترین راه‌های نرسیدن به قله خطرناک بیماری است.

نظر شما:

security code