مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه ظرفیت های گردشگری در آستارا نیازمند توجه ویژه است، گفت: صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد.

ظرفیت های گردشگری در آستارا نیازمند توجه ویژه است
کلانشهر:ولی جهانی ظهر دوشنبه در مراسم افتتاح اولین نمایشگاه و آغاز به کار همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری گردشگری اظهار کرد: آستارا دارای ظرفیت‌های بی شمار در حوزه گردشگری است و باید به این بخش توجه ویژه شود.

وی با بیان اینکه آستارا شهری با ظرفیت‌های ساحلی و جنگلی دارای فرصت‌های غنیمتی برای سرمایه‌گذاری است، افزود: برگزاری همایش‌ها و نمایشگاه‌ها سبب ایجاد فرصت‌های شغلی انسجام یافته‌ای برای ارتباط بین بخش خصوصی و دولتی تلقی می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان بر تعیین تکلیف موضوعات مربوط به سرمایه گذاری در بخش گردشگری شهرستان آستارا تاکید کرد و ادامه داد: استان گیلان بویژه شهرستان آستارا فرصت‌های گردشگری ناشناخته‌ای برای سرمایه‌گذاران و فعالان این عرصه است و این نمایشگاه زمانی مغتنم برای معرفی و تسهیل سرمایه‌گذاری و توسعه استان در حوزه گردشگری است.

جهانی با تاکید بر اینکه مشکلات بر سر راه سرمایه گذاران باید برطرف شود تا شاهد رونق بیش از پیش صنعت گردشگری در منطقه باشیم، اضافه کرد: توجه به صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد.

استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه گذاری در آستارا

غلامرضا مرحبا نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم بر استفاده بهینه از فرصت‌های سرمایه گذاری گردشگری شهرستان آستارا تاکید کرد و افزود: توجه به صنعت گردشگری باید در اولویت قرار گیرد افزود: این امر برای پیشبرد اقتصادی، اشتغالزایی و بهره مندی از گردش مالی مناسب ضرورت دارد.

وی ادامه داد: لزوم حمایت از سرمایه گذاران و برطرف شدن مشکلات و موانع آنان از اهمیت بالایی برخوردار است.

آستارا شهر فرصت‌های طلایی است

عنایت رضایی پور فرماندار آستارا نیز در این مراسم اظهار داشت: آستارا شهر فرصت‌های طلایی است که در حوزه‌های مختلف به ویژه بخش گردشگری ظرفیت‌های خوبی دارد.

وی با تاکید بر اینکه داشتن نگاه ویژه به آستارا می‌تواند فرصت‌های شغلی ایجاد و موجب شکوفایی منطقه شود، ادامه داد: حمایت از سرمایه گذاران و برطرف شدن مشکلات و موانع آنان بسیار مهم است.

جذب گردشگر و اشتغالزایی سبب توسعه منطقه می‌شود

میثم الوان پور شهردار شهر آستارا نیز در ادامه این نشست تاکید کرد: با جذب گردشگر و اشتغال‌زایی قطعاً توسعه منطقه را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه در چند ماه اخیر و در راستای سرمایه گذاری در آستارا خیزهای مثبتی برداشته شده است، ادامه داد: امیدواریم تفاهم نامه‌های مناسبی در این همایش به امضا برسد تا در آینده نزدیک تبدیل به قراردادهایی شوند که به مرحله اجرا دربیایند و مردم از نتایج آن بهره مند شوند.

الوان پور آستارا را سرشار از مواهب الهی، جاذبه‌های گردشگری، تاریخی دانست و اضافه کرد: با سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری علاوه بر جذب گردشگر، اشتغال‌زایی و توسعه منطقه را شاهد خواهیم بود.

نظر شما:

security code