طالبان فوتبال را هم ممنوع کرد!


۱۴۰۱/۱۰/۱۳ - ۱۰:۱۵ | کد خبر: ۲۹۸۸۷ چاپ

ورزش بزکشی و فوتبال از سوی مسئولین ارشات و دعوت گروه طالبان در تخار افغانستان ممنوع شد.

طالبان فوتبال را هم ممنوع کرد!
کلانشهر:آمریت ارشاد و دعوت گروه طالبان در شهرستان دشت قلعه استان تخار ورزش بزکشی و و فوتبال را در این شهرستان ممنوع اعلام کردند.

  صفحه فیسبوک فدراسیون بزکشی شهرستان دشت قلعه استان تخار نوشته است که ورزش بزکشی و فوتبال از سوی مسوولین ارشات و دعوت گروه طالبان در این شهرستان ممنوع شده است.

به نقل از منابع محلی، طالبان ورزش بزکشی و فوتبال را تحریک آمیز خوانده اند و برگزاری مسابقات را ممنوع اعلام کردند.

باشنده‌گان شهرستان دشت قلعه گفتند آمری ارشاد و دعوت طالبان در شهرستان دشت قلعه به مربیان و چاپندازان گوشزده کرده اند که تا امر ثانی اجازه برگزاری مسابقات فوتبال و و بزکشی را در این شهرستان ندارند.

گفته می‌شود که ریاست ارشاد طالبان همچنان به مربیان ورزش‌های پرورش اندام و پهلوانی نیز دستور داده اند که در هنگام ورزش نباید موسیقی پخش نمایند.

این در حالی است که ورزش بزکشی و فوتبال از قدیم الایام در افغانستان رواج داشته و همچنان ورزشکاران این بخش‌ها دستاورد و مدال های نیز از خارج به افغانستان آورده اند.

گروه طالبان پس از مسلط شدن شان در افغانسان قوانین سخت گیرانه‌ی را علیه رسم و رواج ها، حقوق زنان، آزادی های فردی و اجتماعی مردم افغانستان اعمال کرده اند.

ممنوعیت های فردی و اجتماعی از سوی طالبان بارها از طرف جامعه جهانی و نهاد های حقوق بشری محکوم شده، آنها از طالبان خواسته اند تا به آزادی های حقوق بشری و زنان احترام بگذارند، اما گروه طالبان هیچ توجه‌ی به آن نکرده اند.