رئیس‌جمهور گفت: باید با ایستادگی و مقاومت راه را بر ستمگران سد کرد و این پیام را به مستکبران عالم داد که شرایط شما رو به سقوط است و پیروزی با انسان‌های عدالت‌خواه و حق‌طلب‌ است.

تجلیل از شهید سلیمانی تجلیل از خوبی هاست/ باید این پیام را به مستکبران عالم بدهیم که «شرایط شما رو به سقوط است»
کلانشهر: به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور عصر امروز در مراسم بزرگداشت سومین سالروز شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی طی سخنانی ضمن قدردانی از تلاش‌ها در مسیر برگزاری این مراسم و سایر مراسمات بزرگداشت در سراسر کشور گفت: گرامیداشت یاد شهید سلیمانی این چهره جهانی مبارزه با تروریسم و استکبار، تجلیل از تمامی ارزش‌ها و اعلام نفرت و بیزاری از استکبار است. تجلیل از شهید سلیمانی تجلیل از خوبی‌هاست.

وی ادامه داد: باید با ایستادگی و مقاومت راه را بر ستمگران سد کرد و این پیام را به مستکبران عالم داد که شرایط شما رو به سقوط است و پیروزی با انسان‌های عدالت‌خواه و حق‌طلب‌ است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: بزرگداشت سالروز شهادت شهید سلیمانی پیام امید و پیام نفرت و یأس را در دل خود دارد، از سویی ما بسیار مصیبت زده و محزون هستیم چون بزرگی را از دست دادیم. از سویی بسیار محزونیم و قلوب مومنین جریحه‌دار است یک سردار سرافراز را از دست دادیم و از سوی دیگر مفتخر و سربلند هستیم که شخصیتی داریم که نه فقط به ایران اسلامی و سرزمین‌های اسلامی بلکه به همه ملت های مظلوم فکر می‌کرد.

وی گفت: من می‌خواهم به شخصیت سرافراز حاج قاسم سلیمانی اشاره کنم با نگاه به تحول که براساس روایات مومنین باید روز دومشان از روز اول بهتر شود، هفته اولش از هفته دوم برتر و بهتر باشد. یعنی سیر و تحول انسان به سمت خیر و تعالی باشد و شهید سلیمانی تمثیل و مصداق بارزی برای این امر بود.

رییس جمهور همچنین اظهار داشت: اگر انسان خود را به خدا نزدیک نکند، امیر نفس خود نشود ،امکان ندارد بتواند یک شخصیت اثرگذار در جامعه بشری شود و تمامی پیشوایان و بزرگان ما ابتدا راه خودسازی و تقوای الهی را برگزیدند. این انسان های خودساخته هستند که می‌توانند تاثیرگذار باشند. عشق به خدا عشق به اهل بیت عشق به صدیقه طاهره سلام الله علی‌ها و دلباختگی اهل بیت او را انسان خودساخته‌ای پرورش داد.

وی خطاب به جوانان و نوجوانان ابراز داشت: جوانان عزیز رهنمودهای امام عظیم‌الشان و رهبری عزیز را ببینید، این رهنمودها همواره تاکید بر تذهیب نفس دارد. این بستر تحولی که شهید سلیمانی در آن قرار گرفته بود، زمینه‌ساز ایجاد مکتب شهید سلیمانی شد و مکتب شهید سلیمانی تربیت شده مکتب امام خمینی و رهبر معظم انقلاب است و این دو مکتب در جهت مکتب اهل بیت هستند.

رئیسی افزود: جمهوری اسلامی چرخه رویش انسان‌های مجاهد در راه خداست، این چرخه میرایی و توقف ندارد، این چرخه عرصه رویش است. شهدای عالیقدر و جانبازان گرانقدر ما در این چرخه رویش پیدا کردند. این چرخه درون‌زا، زنده و همواره در حال تحول است. بدانید شهید سلیمانی در این مکتب و بستر و این نظام که خود جمهوری اسلامی را حرم می‌خواند پرورش یافته است و در این نظام همواره این چرخه و این رویش وجود دارد، رویش نیروهای مبارز و مجاهد در منطقه تحت تاثیر همین چرخه است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از ویژگی‌ها و اقدامات شهید سلیمانی ساختارسازی و نیروسازی در جبهه مقاومت و شکل‌گیری ایستادگی فعال در میدان بود.

رئیسی نکته دیگر تحول در میدان عنوان کرد و با بیان اینکه شهید سلیمانی در این جهت بسیار برجسته بود، تصریح کرد: اقدامات شهید سلیمانی در میدان اقداماتی منحصر به فرد بود؛ ساختارسازی در میدان و رویش نیروهای مقاومت در منطقه از سنی، شیعه، مسلمان، مسیحی، ایزدی، لبنانی، فلسطینی، یمنی، سوری، ایرانی و افغانی از دستاوردهای شاخص او بود.

رئیس جمهور ادامه داد: برای شهید سلیمانی فرقی میان این نیروها وجود نداشت و فقط یک نکته محور بود، آن هم دفع شر و فساد بود. تمام وجود او در ساختن انسان‌ها، ساختارسازی و تربیت نیرو در جبهه مقاومت و ایستادگی نیروهای جوان کنشگر فعال در میدان و جبهه مقاومت صرف شد.

 رئیسی خاطرنشان کرد: برخلاف اینکه بعضی می‌گفتند شهید سلیمانی به دنبال این است که منطقه را شیعه کند یا شیعه‌سازی کند، او به دنبال این بود که ریشه ظلم، فساد و شر را از سر منطقه رفع و دفع کند. از همین رو نیروهای جبهه مقاومت وقتی حرکت، سخن، سیره و سلوک او را دیدند صادقانه و مخلصانه و عاشقانه با او همراهی کردند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه برای شهید سلیمانی بسیار مهم بود که یک انقلابی بماند، گفت: برای او راست و چپ و این‌ گروه و آن جریان سیاسی هیچ اهمیتی نداشت، برای او مردم، دلدادگی به خدا، دفاع از میهن و مردم به معنی وسیع کلمه مهم بود. او شخصیتی عام بود. اگر انقلابی بود، انقلابی بودن خود را در مردم‌دار بودن خود تعریف می‌کرد، لذا همه با او احساس اخوت و برادری و نزدیکی داشتند.

 رئیسی با بیان اینکه برجسته‌ترین جلوه این احساس اخوت و نزدیکی را در حضور غیرقابل وصف مردم در مراسم عظیم تشییع پیکر شهید سلیمانی دیدیم، افزود: او حقیقتا هم نماد وحدت و همبستگی بود و هم هست.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه کسانی که در قرن بیستم می‌خواستند انقلابی فکر یا عمل کنند، نام بعضی از انقلابیون دنیا مثل آقای چگوارا را می‌بردند، اما در عصر امام خمینی، امام به عنوان نماد مبارزه با ظلم، استکبار و آزادگی معرفی شد، اظهار داشت: امروز و در قرن بیست و یکم باید با افتخار از شهید سلیمانی به عنوان نماد مبارزه با تروریسم و استکبار یاد کنیم. او آمریکا و طرفداران جریان تروریستی و داعشی را در منطقه شکست داد، اما بزرگترین کار او این بود که هیمنه آمریکا را در دنیا به شکست کشانید.

 رئیسی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و استکبار به دنبال هویت‌زدایی از ملت‌ها هستند، می‌خواهند ملت‌ها و جوانان را بی‌دفاع و بی‌سلاح بسازند و هویت مورد نظر خودشان را به ملت‌ها القا کنند، تصریح کرد: شهید سلیمانی شخصیتی بود که هم هویت‌ساز بود و هم احیاگر هویت اسلامی. او نه فقط برای مردم عزیز ایران بلکه برای منطقه هویت ایجاد و آن را تثبیت کرد. او با همه وجود ایستاد که عراقی، سوری، ایرانی، افغانی، یمنی، مسلمان و مسیحی هویت خود را فراموش نکند و بداند آنچه شخصیت و عزت او را رقم می‌زند هویت یک انسان است.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: با وجود اینکه دشمن امروز می‌خواهد با تبلیغات اینگونه القا کند که مردم نسبت به ارزش‌های انقلاب اسلامی سست شده‌اند، دیدیم که در تشییع جنازه شهید سلیمانی در شهرهای عراق و در شهرهای ایران قیامتی برپا شد که صرفا برای آن سال نبود و امروز هم می‌بینید، مزار او چگونه مردم را از سراسر ایران و جهان اسلام به خودش جذب می‌کند. آیا این تبلیغات است یا آن چیزی است که خداوند فرموده کسی که با او معامله کند، خداوند دلها را به او متوجه می‌کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دشمن در تلاش است تا به غلط القا کند که ملت ایران نسبت به ارزشهای انقلاب اسلامی سست شده است، تصریح کرد: شما جلوه‌های هویت انقلابی ملت ایران و دلداگی آنان به انقلاب اسلامی را در تشییع باشکوه شهدای امنیت و ۴۰۰ شهید گمنام دفاع مقدس در سراسر کشور و همچنین حضور باشکوه در مراسم استکبارستیزی ۱۳ آبان و جمعیت عظیم گردآمده در کنار مزار شهید سلیمانی در کرمان ببینید، ملت ایران این سیل خروشان هستند که به نام انقلاب و تجیل از این شهید قهرمان گرد هم آمده‌اند.

 رئیسی خطاب به آمریکا و دشمنان انقلاب اسلامی تاکید کرد: به شما می‌گوییم، همچنانی که دیروز سردار سلیمانی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها، ظلم‌ها و استکبار نابحق شما ایستادگی کرد و مقاومت را در منطقه آفرید، امروز هم شهید سلیمانی با آن روح بلند و عشق و دلدادگی جوانانش تا آخر در مقابل شما خواهد ایستاد.

رئیس جمهور با اشاره به وعده انتقام خون شهید سلیمانی از سوی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و فرمانده نیروی قدس سپاه در روز شهادت حاج قاسم، تصریح کرد: اجازه دهید من هم امروز از زبان شما و همه نیروهای مقاوم و مجاهد در عالم اعلام کنم که ما انتقام خون شهید سلیمانی را از یاد نبرده و نخواهیم برد و بدانند وعده انتقام حتمی است و خواب راحت برای قاتلان و مسببان این جنایت نخواهیم گذاشت.

 رئیسی در ادامه با بیان اینکه دشمنان تصور کردند با این شهادت‌ها، با این ضربه‌ها و جنایت‌ها، می‌توانند حرکت ملت ایران را کند کنند، افزود: زهی خیال باطل، ملت بزرگ ایران راه پیشرفت و تحول را به پیروی از امام و مقتدای تحول‌خواهشان با قوت ادامه خواهد داد و این را بارها اعلام کردیم، شما ملت ایران را علیرغم ادعایتان نشناختید و مکرر در مواجه به این ملت دچار اشتباه محاسباتی شده‌اید. باز هم اعلام می‌کنیم ملت بزرگ ایران را درست بشناسید و با مردم برخی کشورهای دیگر و همینطور نظام جمهوری اسلامی ایران را با نظام‌های معمولی دنیا قیاس نکنید.

رئیس جمهور با اشاره به شکست دشمنان در همه توطئه‌ها و فتنه‌ها علیه ملت ایران اظهار داشت: بعد از ناکامی درجنگ نظامی، جنگ سایبری، رسانه‌ای، سیاسی و اقتصادی علیه ملت ایران به راه انداختید و به مثابه جنگ احزاب همه قدرت‌تان را به میدان آوردید و همه توان و ظرفیت‌تان را بکار گرفتید اما دیدید، ملت بزرگ ایران با الگوی شهید مقاومت حاج قاسم سلیمانی و با گوش دادن به رهنمودهای مقتدای بصیرت‌آفرینمان چگونه شما را ناکام گذاشتند.

 رئیسی گفت: در جنگ سایبری دریک روز تلاش کردید همه پمپ بنزین‌های کشور را از کار بیاندازید تا ملت ایران را با خود همراه کنید، در جنگ رسانه‌ای همه رسانه‌های خود را برای عملیات روانی علیه ملت ایران به خط کردید، در جنگ سیاسی همه ظرفیت‌هایتان در سازمانهای بین‌المللی را علیه ملت ایران بکار گرفتید و در جنگ اقتصادی نیز برای اثرگذاری در بازار طلا و ارز با عددسازی در شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی تلاش کردید اما امروز پیام این جمعیت عظیم و جمعیت‌های مشابه آن در سراسر کشور این است که شما در همه این جنگ‌ها شکست خوردید و بعد از این هم شکست خواهید خورد.

رئیس جمهور تاکید کرد: ملت بزرگ ایران به پیروی از مقتدای بصیرت‌آفرینش امام خامنه‌ای (حفظه‌الله) و با نگاه به سلوک قهرمانمان شهید سلیمانی در عرصه تحقق شعار سال "تولید اشتغال‌آفرین، دانش‌بنیان" با همه وجود تلاش خواهد کرد و در این مسیر هزاران کارخانه و کارگاه تعطیل و نیمه تعطیل را به چرخه تولید بازگردانده است.

نظر شما:

security code