تیمارگر توله یوز مشهور ایران پاسخ داد؛

چرا «پیروز» گردنبند طبی بسته؟ 


۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۱۲:۵۷ | کد خبر: ۲۹۹۶۵ چاپ

 امروز عکسی از پیروز در فضای مجای منتشر شد. یوزپلنگ آسیایی هشت ماهه ای که در پارک پردیسان نگهداری می شود. انتشار تصویر پیروز درحالیکه گردنبندی دور گردنش بسته شده، موجب نگرانی تعدادی از شهروندان و علاقه مندان این حیوان شده است.

چرا «پیروز» گردنبند طبی بسته؟ 
کلانشهر : زینب رحیمی در عصر ایران نوشت:علیرضا شهرداری تیمارگر پیروز درباره آخرین عکس منتشرشده از پیروز در فضای مجازی می گوید: پیروز از ابتدای تولد مشکل گوارشی داشته و گاهی دفع برای او سخت و مشکلش جدی تر می شود. پیروز در چنین شرایطی پشتش را لیس می‌زند و این باعث زخم روی مقعدش می‌شود. در این شرایط پماد روی مقعدش می مالیم و به مدت یک ساعت گردنبند می بندیم تا خودش را لیس نزند. بعد یک ساعت هم گردنبند را باز می کنیم.

شهرداری می گوید: ما هیچ وقت نگفتیم پیروز در بهترین حالت ممکن است. همیشه تاکید کردیم که هنوز با او چالش داریم و هنوز به سلامت کاملی که ما می خواهیم نرسیده است.

تیمارگر پیروز در پاسخ به این پرسش که آیا پیروز به جز مشکل دفع مسیله ای دیگری دارد یا خیر؟ می گوید: در حال حاضر مشکلی جز این ندارد. طی دو تا سه ماه گذشته هم تنها مشکل پیروز دفع بوده است. پماد هم گاهی استفاده می شود بستگی به شرایط پیروز و وضعیت گوارش و دفع او دارد.

شهرداری با اشاره به اینکه پیروز از ابتدا مشکلاتی داشته، می گوید: من تجربه اولین شیر دادن به آذر و توران ( دو یوز ماده پیدا شده در منطقه توران)  را دارم وقتی با پیروز مقایسه می کنم می بینم که پیروز از ابتدا مشکلاتی داشته است.

پیروز اردیبهشت سال 1401، به همراه دو برادر در شرایط اسارت به دنیا آمد. دو برادر و تلف شدند و پیروز تنها فرزند ایران و فیروز است که هنوز زنده مانده.

در همین رابطه غلامرضا ابدالی سرپرست مدیریت حیات وحش سازمان محیط زیست هم در گفت‌وگو با مهر درباره ماجرای انتشار عکسی که احتمال بیماری پیروز را نشان می‌دهد، گفت: حال پیروز خوب است و هیچ مشکلی ندارد.

وی افزود: گردنبند الیزابت که در عکس منتشر شده، برگردن پیروز وجود دارد مربوط به بیش از بیست روز گذشته است و برای اینکه به طورمثال حیوانات نتوانند محلی از بدن را لیس بزنند از این گردنبند برای آنها استفاده می‌کنند.

ابدالی خاطر نشان کرد: هر گونه جانوری در طول زندگی ممکن است به بیماری یا مشکلی مواجه شود که کاملاً طبیعی است و وجود تیمارگر برای پیروز برای پیشگیری و اقدام به موقع در این زمینه است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه پیروز هیچ مشکلی ندارد و متأسفانه برخی از روی عکس قضاوت نادرست می‌کنند.

نظر شما:

security code