آتش سوزی در اراضی جنگلی ۳ شهرستان گیلان


۱۴۰۱/۱۰/۱۴ - ۲۰:۲۵ | کد خبر: ۲۹۹۸۱ چاپ

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان با اشاره به افزایش دمای هوای استان گیلان در پی وقوع پدیده باد گرم، اظهار کرد: وزش باد گرم و خشک بودن شاخ و برگ درختان، شرایط برای وقوع حریق در اراضی جنگلی و مراتع مهیاست.

آتش سوزی در اراضی جنگلی ۳ شهرستان گیلان
کلانشهر: سرهنگ محمد قربانی لرد با بیان اینکه نیروهای حفاظتی عملیات اطفا اراضی جنگلی را انجام می دهند، گفت: خوشبختانه آتش در هر دو نقطه شفت مهار شده، اما اطفا همچنان ادامه دارد.وی با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته در سه شهرستان حریق جنگلی داشتیم، افزود: شب گذشته حدود یک هکتار از اراضی جنگلی شهرستان سیاهکل دچار حریق شد که با حضور به موقع نیروهای یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان و همکاری نیروهای مردمی، سریعا اطفا شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، همچنین از وقوع حریق در اراضی جنگلی شهرستان رشت طی بامداد امروز خبر داد که تا صبح مهار شد و خاطرنشان کرد: این حریق نیز که سطحی بود، حدود دو هکتار وسعت داشت.

قربانی لرد، در ادامه از شعله ور شدن آتش در دو نقطه از جنگل های شهرستان شفت خبر داد و خاطرنشان کرد: این آتش سوزی ها از عصر امروز و با توجه به وزش باد گرم شدید ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه نیروهای حفاظتی همچنان در منطقه حضور دارند و عملیات اطفا را انجام می دهند، گفت: خوشبختانه آتش در هر دو نقطه ویسرود و لیفکوه مهار شده، اما اطفا همچنان ادامه دارد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی گیلان، وسعت حریق در ویسرود شفت را دو هکتار دانست و بیان کرد: خوشبختانه کلیه حریق ها سطحی بوده و هیچگونه خسارتی به درختان جنگلی وارد نشده است؛ البته امیدواریم با آغاز بارش باران از بامداد فردا شاهد اطفاء کامل این حریق ها باشیم.

نظر شما:

security code