نگرش منفی جامعه نسبت به تحمل کیفر از مشکلات زنان زندانی

مدیرکل زندان های گیلان گفت: نگرش منفی جامعه نسبت به تحمل کیفر مددجویان نسوان و کانون اصلاح و تربیت از مهمترین مشکلات این گروه از زندانیان است.

به گزارش پایگاه خبری کلانشهر و به نقل از ایسنا، حمید حسینی در بازدید از کانون اصلاح و تربیت و زندان زنان رشت گفت: زندانیان کانون و نسوان ویژگی های منحصر بفردی دارند و از آسیب پذیرترین گروه های اجتماعی هستند.

وی افزود: نگرش منفی جامعه نسبت به تحمل کیفر مددجویان نسوان و کانون اصلاح و تربیت از مهمترین مشکلات این گروه از زندانیان است.

حسینی ادامه داد: براین اساس علاوه بر برنامه ریزی برای حرفه آموزی و اشتغال آنان، مشاوره با خانواده به منظور پذیرش این دسته از زندانیان در خانواده ها بعد از آزادی، از اولویت های ما است. 

وی، اجرای برنامه های اصلاحی، تربیتی در ایام حبس که متناسب با ظرفیت های زندانیان و با مشارکت آنان انجام می گیرد را عامل موثر در توانمندسازی زندانیان عنوان کرد و گفت: تقویت باورها و رفتارهای اسلامی در ایام حبس که از طریق برگزاری کلاس های عقیدتی اجرا می شوند در جلوگیری از بازگشت زندانیان به زندان موثر است و باورها و اعتقادات دینی مهمترین عامل محفاظت کننده در پیشگیری از ارتکاب جرم است. 

مدیرکل زندان های استان گیلان در ادامه بازدید از بندهای کانون و نسوان با یکایک مددجویان دیدار و از وضعیت جرائم ارتکابی و پرونده قضایی مطلع و ضمن استماع مسائل و مشکلات قضایی آنان دستورات لازم را صادر کرد.

نظر شما:

security code