اکثر محورهای کوهستانی گیلان سفیدپوش شد؛

ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۹۰ سانتی‌متر رسید


۱۴۰۱/۱۰/۱۹ - ۱۴:۰۴ | کد خبر: ۳۰۱۶۷ چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به انسداد محور پونل -خلخال به دلیل وقوع کولاک و احتمال ریزش بهمن اظهار کرد:رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

ارتفاع برف در محور اسالم به خلخال به ۹۰ سانتی‌متر رسید
کلانشهر: غلامعلی نیک‌فهم اظهار کرد: ارتفاع برف در محور پونل به خلخال حداکثر به ۷۰ سانتی‌متر،محور ماسال-گیلوان به ۴۰ و جاده بهارستان - آقچای به ۱۰ سانتی‌متر رسیده‌ است.

وی بیان کرد:در محور سیاهکل-دیلمان حداکثر ارتفاع برف ۱۵ سانتی‌متر و فومن-ماسوله ۱۰ و محور رودسر - لات محله پنج سانتی‌متر گزارش شده‌ است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان درباره وضعیت محورها در مرز استان‌های همجوار گفت:در گردنه الماس واقع در محور اسالم - خلخال بارش شدید برف به ارتفاع حداکثر ۹۰ سانتی‌متر، گردنه حیران در محور آستارا و اردبیل بارش شدید برف جریان دارد و به ارتفاع ۴۰ سانتی‌متر رسیده‌ است.

وی با اشاره به انسداد محور پونل -خلخال به دلیل وقوع کولاک و احتمال ریزش بهمن اظهار کرد:رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برف‌گیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند.

نیک‌فهم بیان کرد: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات مردم درباره وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی گیلان و محورهای ارتباطی استان های همجوار است.

با توجه به بارش برف و یخبندان، آموزش و کلاس‌های درس حضوری در مدارس بخش عمارلو و خورگم شهرستان رودبار در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی تعطیل اعلام شد و آموزش کلاس های درس به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شاد انجام می گیرد ضمن اینکه کلاس های درس حضوری مقطع متوسطه اول و دوم با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

همچنین مدارس بخش دیلمان در مقطع پیش دبستانی و ابتدایی امروز "دوشنبه" تعطیل اعلام شد و کلاس های درس به صورت غیرحضوری و از طریق سامانه شاد انجام می شود و کلاس های درس مقاطع اول و دوم متوسطه با یک ساعت تاخیر آغاز شد.

هواشناسی گیلان با صدور هشدار سطح نارنجی از بارش برف و باران در این استان خبر داد. برف و باران در راه گیلان است

دستگاههای گیلان با صدور هشدار نارنجی هواشناسی گیلان مبنی بر بارش برف و باران و یا مخلوط هر ۲ به حالت آماده باش درآمدند. برف و باران مهمان گیلانی‌ها؛ دستگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند