نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: تا به امروز نه بانک ها در ارائه تسهیلات برای ساخت مسکن همکاری داشته اند و نه سازمان برنامه و بودجه در تامین منابع مالی صندوق ملی مسکن همکاری کرده است.

بدری: مادامی که منابع مالی تامین نشود ساخت مسکن به نتیجه نمی‌رسد
کلانشهر:صدیف بدری درباره انتظارات از دولت برای اجرای قانون جهش تولید مسکن، بیان کرد: با توجه به جلسه ای که کمیسیون عمران با وزیر راه و شهرسازی برگزار کرد ما نسبت به اجرای قانون جهش تولید مسکن امیدوار هستیم اما باید به این نکته توجه داشت که ساخت مسکن یک مسئله فرا وزارتخانه ای است.

منابع مالی برای ساخت مسکن تامین نشده است

وی در ادامه با بیان اینکه باید اراده دولت پشت ساخت مسکن باشد، اظهار کرد: بانک ها باید در ساخت مسکن همکاری داشته باشند اما متاسفانه تا به امروز بانک ها در پرداخت تسهیلات برای ساخت مسکن همکاری نداشته اند. از سوی دیگر در تامین منابع مالی صندوق ملی مسکن نیز تا به امروز سازمان برنامه و بودجه هیچ گونه همکاری نداشته است و باید مشکل تامین منابع مالی صندوق ملی مسکن حل شود تا ساخت مسکن رقم بخورد.

ارکان دولت ورود جدی به ساخت مسکن نداشته اند

نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از سوی دیگر تمام وزارتخانه ها باید بیش از گذشته پای کار بیایند، امروز بزرگ ترین دغدغه ساخت مسکن برای دهک های پایین جامعه تامین منابع مالی است. باید با تسهیلات کم بهره و منابع مالی صندوق ملی مسکن مابه التفاوت پرداخت شود تا به متقاضیان فشار کم تری وارد شود.

وزارت راه عملکرد قابل قبولی داشته است

بدری در پایان تاکید کرد: این ها موضوعاتی است که دولت باید برای ساخت مسکن به آن توجه جدی داشته باشد. وزارت راه و شهرسازی به تکالیف خود به خوبی عمل کرده است و در تامین زمین و انجام اقدامات اولیه، در حد قابل قبولی گام برداشته است اما مادامی که منابع مالی فراهم نشود ساخت مسکن به نتیجه نمی رسد.

نظر شما:

security code