مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به اینکه بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب برفروبی در استان انجام شده است، گفت: خسارت ساختمان‌ها و افراد آسیب دیده از برف جبران می‌شود.

خسارت روستاییان آسیب دیده از برف جبران می شود
کلانشهر:امیر مرادی پیش از ظهر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی هواشناسی و بارش باران که در استان پیش بینی شده بود، جلسه ستاد مدیریت بحران استان به ریاست استاندار تشکیل و با تصمیماتی در آن جلسه مقرر برای همه دستگاه‌های خدماتی و امدادی نقش تعیین شود تا در بارش‌های پیش رو آماده خدمات رسانی به مردم باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه بالای ۱۲۰ سانتیمتر بارش برف در غرب استان داشته‌ایم، افزود: بیش از ۲ روز است که این بارش‌ها تداوم دارد لذا به دستور استاندار گیلان عازم آستارا شدیم تا از وضعیت خدمات رسانی و اقدامات فرماندار و مدیریت بحران در این شهرستان بازدید کنیم.

وی افزود: تیم راهداری با همه امکانات در این ایام پای کار بوده و با ۲۰ دستگاه ماشین آلات سنگین در محورهای شهرستان و ۲۰ دستگاه هم از بخش خصوصی وارد مجموعه شدند و الان ۴۰ دستگاه در شهرستان در حال فعالیت است. ب

مرادی با اشاره به دستور استاندار مبنی بر بازگشایی راه‌های فرعی و باز شدن راه‌های اصلی از سوی راهداران گفت: در بازدیدی که از روستاها داشته‌ایم همه راه‌ها باز و یک دور کامل این بازگشایی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: طی بازدید از نانوایی‌ها و خوار و بار فروشی‌ها، اورژانس، پلیس راه، هلال احمر و مهم‌تر از همه دهیاری‌های ما با همه امکانات پای کار بودند و خوشبختانه آن چیزی که برنامه ریزی کرده بودیم در استان به عنوان اینکه همه در کنار هم عمل کنند این انسجامی که در بارش‌های اخیر وجود داشت مثال زدنی بود و نقاط ضعفی هم وجود داشت که آنها را احصا کردیم تا در بارش‌های بعدی بتوانیم آنها را پوشش دهیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با بیان اینکه تا کنون توانسته ایم بیش از ۵۰۰ هزار مترمکعب را در کل استان برف روبی کنیم، گفت: بیش از یک سوم آن مربوط به شهرستان آستارا است که اقدامات خوبی در این منطقه صورت گرفته که جا دارد از همه عوامل اجرایی بویژه فرماندار به نیابت از استاندار قدردانی شود.

وی از مردم خواست در فصل بارش‌ها بویژه وقتی هشدار نارنجی صادر می‌شود از مسافرت‌های غیر ضروری خودداری کنند تا از این فرصت‌های بارش بهتر استفاده کنیم و مشکلی برای فردی پیش نیاید.

مرادی تاکید کرد: همه واحدهای مسکونی و روستایی ما بیمه هستند که دستور دادیم شناسایی بشوند و هر واحد ساختمانی که از بارش‌های سنگین خسارت دیده است و همچنین افرادی که به آنها خسارت وارد شده است بعد از بارش‌ها حتماً پرداخت خسارت به موقع صورت خواهد گرفت.