مرد جوان که به طمع اخاذی چهار میلیارد تومانی از دایی‌اش نقشه ربودن پسر ۲۳ساله او را با سه همدستش اجرایی کرده بود، همراه آنها بازداشت شد.

ربودن پسردایی برای اخاذی ۴میلیاردی/می خواستم به اروپا بروم
کلانشهر: شامگاه دهم دی امسال پسر ۲۳ ساله‌ای عمویش را برای بستری شدن به یکی از بیمارستان‌های جنوب تهران برد‌. بعد از آن سوار پرایدش شد تا راهی خانه شود که ناپدید شد. خانواده‌اش به اداره یازدهم پلیس آگاهی تهران رفتند و برای یافتن او کمک خواستند. در حالی که ماموران در پی وی بودند، خانواده شاکی دوباره به پلیس آگاهی آمده و گفتند که فردی با آنها تماس گرفته و اعلام کرده پسرشان را ربوده و در برابر آزادی‌اش چهارمیلیارد تومان پول یا معادل آن دلار و سکه باید پرداخت کنند.

با شکایت این خانواده قاضی محمدمهدی براعه، بازپرس شعبه سوم دادسرای جنایی تهران دستور تحقیقات برای دستگیری آدم‌ربا را صادر کرد. در تحقیقات بعدی معلوم شد او آخرین‌بار حوالی بیمارستان دیده شده که فیلم دوربین‌های آنجا بازبینی و مشخص شد، بعد از آن‌که او مسافتی را طی کرده، مردی چاقو به دست راهش را سد و به زور سوار خودرویش کرده و بعد از محل دور شدند. علاوه بر آن سرنشینان خودروی دیگری دنبال‌شان بودند. این در حالی بود که گروگان در این مدت دو بار تلفنی با خانواده‌اش حرف زد و از ترس جانش خواسته بود پول را بپردازند. خانواده‌اش نیز برای حفظ جان او، ۲۰۰ میلیون تومان به حسابی که آدم‌رباها گفته بودند واریز کردند. سرانجام مخفیگاه آدم‌رباها در یکی از شهرستان‌های اطراف تهران شناسایی شد. ماموران به آنجا اعزام و چهار آدم‌ربا را بازداشت کردند‌. گروگان نیز نجات یافت. خودروی سرقت شده از گروگان هم که بدون سرنشین در خیابان رها شده بود کشف شد.

رامین یکی از متهمان در جریان تحقیقات گفت‌: شهرام دوستم طراح ماجرا بود اما به من، پدرم و نفر آخر نگفته بود گروگان پسر‌دایی‌اش است. به ما گفته بود با این خانواده اختلاف مالی دارد مدت‌هاست طلبش را نمی‌پردازند، حالا می‌خواهد پسر آنها را زندانی کند تا به طلبش برسد. ۲۰۰ میلیون اولیه را تقسیم کردیم و قرار بود بعد از گرفتن تمام پول از خانواده گروگان به اروپا بروم که دستگیر شدیم.

در ادامه شهرام نیز درباره ربودن پسر‌دایی‌اش گفت: وضع مالی دایی‌ام خوب بود و طمع به جانم افتاده بود که پسرش را ربوده و از او چهار میلیارد تومان اخاذی کنم. به دروغ به دوستانم گفتم آن مرد جوان و پدرش به من بدهکارند و پولم را نمی‌دهند. بعد از ربودن پسر‌دایی‌ام، من چهره‌ام را پوشانده و کمتر حرف می‌زدم تا هویتم فاش نشود.
هر چهار متهم به اتهام مشارکت در آدم‌ربایی روانه بازداشتگاه پلیس آگاهی تهران شدند.