نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون زنان و دختران پاکدامن و محجبه است گفت: دخترانی که کشف ححاب کردند و تعدادشان اندک است بدانند که این عمل‌شان جرم است.

جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون زنان و دختران پاکدامن و محجبه است

کلانشهر: آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی(ره) رشت با اشاره به وظایف پدر و مادر در تربیت فرزندان و آموختن نحوه شکرگزاری به فرزند اظهار داشت: سیره و آیین پیامبر اکرم(ص)، ملت‌ها را وارد عرصه جدیدی از معادلات زندگی کرد و این نشان می‌دهد که راه و سیره پیامبر(ص) بهترین راه است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه در اغتشاشات اخیر نیز دشمن، پیامبراکرم(ص) و اسلام را مورد هدف قرار داد تصریح کرد: دشمن فهمیده است اسلام می‌تواند رمزگشای بسیاری از حوادث و بحران‌های زندگی بشر باشد.

آیت‌الله فلاحتی خاطرنشان کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام با رنج‌های امت غصه‌ می‌خوردند و مشکلات امت، ایشان را رنجیده خاطر می‌کرد و مشتاق هدایت انسان‌ها بودند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان ضمن تبریک سالروز ولادت بانوی بزرگ جهان اسلام حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی افزود: حضرت زهرا(س) برای همه انسان‌ها الگو، اسوه و محدثه هستند و از خصائصی برخوردار بودند که سایر انسان‌ها نمی‌توانند به بعضی از این خصائص برسند.

وی با بیان اینکه زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) سرشار از بندگی خدا بود و آن حضرت خود را وقف راه ولایت می‌کرد تصریح کرد: ایشان نمونه کاملی از زن مسلمان بودند و حجاب کامل اسلامی را رعایت می‌کردند و در خانه و سبک زندگی برای تمام انسان‌ها الگو بوده و هستند.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه حضرت صدیقه طاهره(س) اهل ریا و تزویر نبودند ابراز داشت: ایشان در شرافت و کرامت زبانزد بودند و امروز هم زنان و مردان جامعه ما می‌توانند در مسیر حضرت زهرا(س) گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر انسان بتواند رابطه قلبی و معنوی با حضرت فاطمه زهرا(س) برقرار کند، آن حضرت مشکل او را حل خواهد کرد البته ما فقط برای مشکل‌گُشایی به اهل‌بیت(ع) متوسل نمی‌شویم بلکه برای آبادی آخرت و تقویت روحیه معنوی خود هم به اهل‌بیت عصمت و طهارت متوسل می‌شویم.

امام جمعه رشت، حضرت فاطمه زهرا(س) را حبل‌‌المتین و بهترین وسیله برای تقویت رابطه میان انسان و خدا دانست و افزود: ایشان در نظام خلقت برتر هستند تا جایی‌که سایر انسان‌ها نمی‌توانند به حقیقت وجود آن بانوی بزرگ اسلام برسند و تنها پیامبر اکرم(ص) و حضرت امیرالمومنین علی(ع) به این حقیقت رسیدند.

آیت‌الله فلاحتی کشف حجاب برخی دختران و زنان جامعه را مایه تأسف خواند و متذکر شد: کشف حجاب در نظام جمهوری اسلامی جرم است زیرا خلافِ قانون اسلام و قرآن است و مجازات اسلامی دارد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه زنان و مردان مومن و خانواده‌های معزز شهدا از کشف حجاب‌های رخ داده نگران هستند افزود: دخترانی که کشف ححاب کردند و می‌دانیم تعدادشان اندک است بدانند که این عمل‌شان جرم است و نظام اسلامی اجازه نخواهد داد که عده‌ای با این عمل باعث ناراحتی خانواده‌های مسلمان و اهل تدین شوند البته از شورای عالی امنیت ملی و سازمان فضای مجازی کشور هم انتظار داریم تصمیماتی که گرفته‌اند عملی کنند.

وی تاکید کرد: این بانوان گمان نکنند که بعد از اغتشاشاتی که توسط صهیونیست‌ها طراحی شده بود، کشف حجاب در جمهوری اسلامی آزاد شده است البته بخش عظیمی از زنان و دختران جامعه ما اهل تقوا و عفاف و حجاب هستند و در یوم‌الله‌های مختلف با اقتدار در صحنه حضور می‌یابند و جامعه اسلامی بخشی از اقتدار خود را مدیون این زنان و دختران پاکدامن و محجبه است.

امام جمعه رشت با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اینکه "نقشه دشمن، جامع بود اما محاسبه دشمن غلط بود" تصریح کرد: دشمن در حوادث اخیر، ابزارهای مختلف را برای نابودی جمهوری اسلامی به‌کار گرفت و از داخل و خارج نیز عده‌ای با دشمنان همراه شدند اما باختند و روسیاهی ماند برای آنان که با سکوت، جبهه‌گیری‌ و اظهارات مختلف با دشمنانِ نظام همراه شدند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: دشمن تصور می‌کرد مردم نیز در جریانات چند ماه گذشته با آنان همراه می‌شوند اما مردم و دین‌داران راه و صف‌شان را از دشمن جدا کردند لذا باید قدردان این مردم باشیم و مدیران و مسئولان دستگاه‌های مختلف همواره پاسخگوی مردم باشند و کاری کنند که مردم از مسئولان‌شان رضایت داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت فرهنگ‌سازی، فضاسازی و امیدآفرینی در جامعه خاطرنشان کرد:‌ رهبری هم تاکید داشتند که همچنان غفلت نکنیم و فکر نکنیم قضایا تمام شده و برای مقابله با توطئه‌های شوم دشمن در میدان باشیم.

 

نظر شما:

security code